La temporada 2022 viurà un dels canvis més importants de la història del WRC amb la inclusió dels Rally1 híbrids, i amb ells també arriben un reguitzell de novetats reglamentàries per adaptar-se a a la nova realitat.
Les zones designades a prop dels parcs d’assistència i les sortides cerimonials es destacaran al llibre de ruta a totes les proves del 2022. Les tripulacions dels Rally1 les hauran de recórrer amb els seus cotxes híbrids en mode elèctric.
Ser capaç de córrer en mode totalment elèctric és un component clau dels nous Rally1, que s’introduiran al WRC a principis del proper any, i aquesta capacitat es vol utilitzar amb la major freqüència possible.
Les Zones de Vehicles Elèctrics Híbrids variaran en distància, tenint en compte les condicions de cada prova. La ubicació i la distància de cada zona per a vehicles elèctrics híbrids s’acordarà entre l’organitzador de la prova i el promotor del WRC i serà ratificada per la FIA.
Qualsevol cotxe que no segueixi el roadbook serà reportada als comissaris de l’esdeveniment. Si a una tripulació se li impedeix utilitzar el mode elèctric a causa d’un problema tècnic, els equips han d’informar la FIA abans que la tripulació entri a la zona. De tota manera, s’enviarà un informe als comissaris perquè prenguin possibles mesures en funció de la naturalesa de la decisió.
Els Rally1 hauran d’anar per les zones d’enllaç especificades en mode elèctric
Els Rally1 comptaran amb gràfics especials d’identificació perquè els aficionats i els oficials puguin diferenciar els vehicles d’alt voltatge dels cotxes amb motor convencional que participin al mateix esdeveniment.
Es col·locaran lletres “HY” vermelles sobre fons blanc al costat del panell de la porta davantera, així com un fons vermell, en lloc de negre, del dorsal de competició.

Càmeres de seguretat dins dels cotxes
Una càmera de seguretat amb intel·ligència artificial serà obligatòria a tots els cotxes híbrids de la categoria reina. La càmera orientada endavant escanejarà els trams especials per analitzar la posició dels espectadors i ajudar la delegada de seguretat de la FIA, Michele Mouton, a identificar els llocs no segurs.
Totes les mesures van ser aprovades pel Consell Mundial del Motor de la FIA a començaments d’aquest mes. El Consell també va acordar una revisió del sistema de punts de bonificació del Power Stage per als pilots del WRC2 el proper any.

Només els tres pilots més ràpids de la categoria de suport seran recompensats amb punts extra, en una escala descendent de 3-2-1, en lloc dels cinc primers.
L’escala de puntuació actual crea confusió si els pilots que lluiten pel liderat no competeixen en les mateixes condicions.