WRC: Neuville i Breen expliquen la seva visió dels nous Rally1

Particularment crític amb la nova normativa del 2022, Thierry Neuville va corregint, poc a poc, el seu discurs .

Escèptic sobre el rendiment dels nous Rally1, així com la seguretat d’aquests nous cotxes, el pilot belga va tenir l’oportunitat de parlar amb el mitjà DirtFish durant una jornada de proves oberta a la premsa.

“Per descomptat, hi havia alguns problemes de seguretat, alguns d’ells s’han aclarit. En cas d’accident encara estem prou segurs amb aquests cotxes, fins i tot amb el kit electrònic i totes les funcionalitats que tenim amb llums verds i vermelles per exemple, podem veure quan el cotxe és potencialment perillós o no».

Pel que fa a l’actuació del Rally1, el múltiple subcampió del món del ral·li fa temps que té por veure’ls apropar als actuals Rally2. Però també aquí, el seu discurs sembla que s’esvaeix, tot i que el continua sent una preocupació.

neuville catalunya rallyracc
© Nacho Mateo

«Tots sabem que els cotxes actuals del WRC són molt ràpids i els nous també tindran una potència addicional, arribarem a gairebé 500 CV de potència, la qual cosa és realment impressionant quan estàs assegut al cotxe, però d’altra banda, estem traient l’aerodinàmica, estem traient els diferencials centrals, estem traient les paletes de canvi i moltes de les característiques que bàsicament ens van ajudar, als pilots, a tenir més control del cotxe».

Thierry Neuville va destacar notablement la limitació dels diferencials i la seva estandardització, fent que les peces siguin més pesades, més fiables però també menys eficients.

“No tindrem una opció pel que fa al diferencial, així que només hi haurà un diferencial per al davant, un per al darrere, tota la temporada a totes les superfícies per als pilots. Així que sempre es tracta de trobar un compromís, que no era el cas dels cotxes actuals. Això és una mica diferènt al que teníem fins ara.

Evidentment, m’agraden els nous reptes i no estic gens en contra d’aquesta integració de l’equip híbrid que sens dubte farà que la propera temporada sigui difícil però també interessant de seguir. D’altra banda, hi ha molta retrospectiva tècnica dels cotxes actuals del WRC, així que en aquest costat hi ha una mica de decepció.

Però també estic convençut que amb l’equip al meu darrere treballant molt cada dia i durant la temporada que ve, millorarem el maneig del cotxe, trobarem més rendiment, ho millorarem tot una mica, que ens donarà la mateixa sensació que els cotxes actuals».

test_ford_puma_rally1446
© Nacho Mateo

Breen preocupat per la regeneració de l’energia

Aquesta setmana, Craig Breen també ha tingut l’oportunitat de parlar de la normativa 2022, i en particular d’una novetat essencial, però encara poc esmentada pels pilots, la gestió de la regeneració energètica.

«És un gran repte per a tots els pilots i suposo que tot té a veure amb la nostra recerca en la regeneració d’energia. Conduir un cotxe de ral·li a 200 km/h al bosc em porta tota l’energia del cervell i ara has d’aconseguir les mateixes velocitats mentre intentes trobar llocs per regenerar i obtenir una mica d’impuls addicional. No serà fàcil i qui pugui trobar un ritme normal més ràpid sense pensar-hi hauria de tenir la clau de l’èxit el 2022”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments