WRC: Tänak veu els Rally1 més lents però més segurs

s, Ott Tänak va donar la seva opinió sobre el Hyundai i20 N Rally1 i, en general, sobre el nou reglament.

En un vídeo publicat a les xarxes, el pilot estonià parlava sobre a l’arribada de l’híbrid, font de molts canvis el 2022.

Les bateries pesen entre 80 i 90 quilos. També es pot emmagatzemar l’electricitat, però les regles són complexes i limitades. Si obtenim la quantitat d’energia necessària dels frens, la podem utilitzar en altres llocs. L’híbrid jugarà un paper en l’estil de conducció. L’enfocament ha de ser intel·ligent i l’estratègia ha de funcionar».

En comparació amb aquesta famosa recuperació energètica, l’estonià tem que aquestes normatives distorsionin l’essència de l’esport, amb u una presa de riscos menys rendibles.

“Amb la nova generació de cotxes, qui té més valentia potser no serà el més ràpid. Al contrari, el que corre més lent a les corbes pot ser el més ràpid en línia recta”.

Tot i que lamenta lògicament que aquest cotxe del 2022 sigui més lent que l’actual, el pilot de Hyundai, no obstant això, ha subratllat els avenços fets en matèria de seguretat.

“El canvi més gran en la direcció correcta és la barra antibolcada del cotxe. Tota la resta ha fet un pas enrere. Pel que fa al rendiment, el cotxe és més pesat, mentre que les estructures de la carrosseria també són més pesades. Els diferencials són més senzills i moltes coses són limitades».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments