RAIDS: Toyota presenta la seva nova arma per al Dakar, el GR DKR Hilux T1+

Després de dos triomfs successius del Mini JCW Buggy, Toyota vol tornar a les victòries al Dakar i per això ha presentat un Hilux completament nou. Va ser dissenyat i desenvolupat segons les especificacions del nou Grup T1+, i el nou GR DKR Hilux T1+ és la nova ‘arma’ de la marca japonesa per al Dakar 2022.


Es distingeix clarament dels anteriors a simple vista, no només pels passos de roda més amples com per les enormes rodes. L’equip tindrà quatre cotxes, tots inscrits per Toyota Gazoo Racing.

El nou Toyota GR DKR Hilux T1+ es continuarà desenvolupant, ja que encara queda aproximadament un mes i mig per al Dakar, però ja va quedar clar en les primeres proves ‘reals’ a Namíbia que el nou Hilux es convertirà fàcilment en molt superior a l’actual, ja que el nou motor de gasolina V6 biturbo de 3,5 litres substitueix l’anterior V8 de 4,7 litres, i el fet que Toyota hagi afegit dos turbocompressors dóna una resposta molt més ràpida a l’accelerador.

El nou motor V6 de dues turbines de 3,5 litres prové del nou Toyota Land Cruiser 300 GR Sport, mentre que el nou GR DKR Hilux T1+ ofereix molt més parell a baixes revolucions que el seu predecessor, així com un menor pes del motor, tot i que aquest Hilux és més pesat que l’anterior, i ara fa uns 2.000 kg.


La nova suspensió ha augmentat el seu recorregut de 280 mm a 350 mm, la qual cosa permet als pilots aprofitar al màxim els nous pneumàtics, que s’han incrementat de 32 polzades a 37 polzades. L’amplada dels pneumàtics també ha augmentat de 245 mm a 320 mm.
Sota la pell, Hilux va mantenir la mateixa disposició del motor que s’ha utilitzat des del Dakar 2016, així com la disposició del nucli de la cabina. El cotxe ara només porta dos pneumàtics de recanvi en lloc dels tres que s’utilitzaven en el passat, gràcies al canvi en la normativa per a la categoria T1+.

Els quatre equips per al Dakar 2022 correran amb el nou Hilux GR DKR T1+, amb Nasser Al-Attiyah i el seu copilot habitual Mathieu Baumel liderant l’atac de Toyota Gazoo Racing. Els guanyadors del Dakar 2019 tornaran a tenir Giniel de Villiers (guanyador del Dakar 2009) com a company d’equip, i el sud-africà comptarà amb Dennis Murphy al seu costat.
Els sud-africans Henk Lategan i Brett Cummings tornaran al Dakar, amb l’objectiu de mostrar el seu ritme durant tota la distància de la cursa després de retirar-se durant la 5a etapa de l’edició del 2021. L’últim cotxe el conduirà Shameer Variawa i Danie Stassen, tots dos de Sud-àfrica.

L’equip realitzarà una prova final a Sud-àfrica abans de preparar els cotxes per a l’enviament a l’Aràbia Saudita a principis de desembre. Encara no s’ha anunciat el recorregut final del Dakar 2022, però s’espera que el terreny sigui similar al que es va trobar el 2020 i el 2021.

Per a Glyn Hall, líder de l’equip:

«El nostre nou Toyota GR DKR Hilux ha avançat molt bé durant els últims mesos de desenvolupament i estem segurs que ara està preparat per afrontar el Ral·li Dakar. Com a tal, l’hem eliminat oficialment del programa de prototips i ara continuarem perfeccionant el cotxe a temps per a la cursa de gener. El nou motor del Land Cruiser va demostrar ser fiable des del principi, i n’hem pogut extreure el màxim rendiment».

Nasser Al-Attiyah:

«Estic molt content amb el cotxe nou, i estic especialment impressionat amb el terreny difícil que podem afrontar amb els nous pneumàtics més grans. El motor ofereix una potència i un parell excel·lents, i estem desitjant provar el cotxe en condicions de carrera el proper cap de setmana».

Giniel de Villiers:

“Hem fet un treball important en el nou cotxe durant els últims mesos, i crec que estem molt a prop d’una configuració ideal. Amb la cursa d’aquest cap de setmana, esperem validar algunes de les últimes millores que hem fet al cotxe. En general, el motor Land Cruiser és el més destacat per a mi, ja que és molt potent i sembla fiable a les nostres proves fins ara«.

Henk Lategan:

«Estic desitjant competir amb el nou T1+ al Dakar 2022. He fet una bona quantitat de proves, i els nous pneumàtics i la suspensió són realment espectaculars».

Shameer Variawa:

“El nou motor V6 ha estat impressionant des del principi. He estat fent campanya sobre la versió V8 del cotxe a SACCS, però no puc esperar per ficar-me al volant del cotxe nou. Només tenim una volta al campionat local, després de la qual totes les mirades es giraran cap al Dakar”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments