WRC: Hyundai, la gran incògnita del 2022

Hyundai ha fet una cosa aquest any que cap altre equip ha fet: construir dos Rally1. Un és el prototip que hem anat veient en proves, l’altre, que s’estrenarà aquesta setmana a Alzenau, prop de la fàbrica, en una mena de shakedown, seguit de sis dies de proves en una ubicació que Andrea Adamo no ha desvetllat.

En declaracions a Dirtfish, Adamo va dir que només les rodes són iguals. Per tant, s’espera un cotxe completament diferent del que s’ha vist a les proves, que Adamo diu que és una ‘mula’ que va ajudar a l’equip a preparar la nova temporada, aprenent tot el que cal saber.

Fins ara, hem vist el Toyota Yaris Rally1 i el Ford Puma Rally1, però no hem vist el Hyundai. No hauria de ser completament diferent, però, com diu Adamo, Christian Loriaux va construir un cotxe des de zero. S’ha canviat tot, xassís, transmissió, motor, diferencials, etc. Tot es va refer. Podem veure imatges de les proves, però només els equips poden tenir una idea d’on son els seus cotxes en comparació amb la resta, perquè identifiquen els detalls que marquen la diferència.

El Ral·li de Montecarlo ens donarà una idea, però sabem que les condicions meteorològiques son molt canviants, ja podrem entendre alguna cosa. El Ral·li de Suècia ens donarà una millor idea, però després vindrà l’asfalt de Croàcia i la terra de Portugal, i després sí, esvairem tots els dubtes.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments