Després d’un inici difícil i d’haver rebut moltes crítiques a Monte-Carlo, Croàcia i principalment a Ypres, el fabricant ha replantejat la seva gamma de pneumàtics d’asfalt per convèncer finalment els competidors a finals d’any. Sobre terra, els productes Pirelli han estat, en conjunt, més apreciats pels pilots, i la valoració global, elaborada per Pirelli, és lògicament positiva.
“Sincerament, estic molt content. Està clar que el WRC porta molts anys al nostre ADN, però aquesta vegada va ser més difícil. Coneixem el ritme de desenvolupament de qualsevol producte d’automobilisme i estàvem enmig d’una pandèmia quan vam haver de desenvolupar nous productes per al WRC. Bàsicament havia bloquejat tota l’activitat durant un temps”.
Mario Isola, director de competició de Pirelli
“No teníem experiència amb aquesta generació de WRC. Només vam fer unes quantes proves per adaptar els nostres productes i els resultats van ser bons i sempre vam reaccionar ràpidament si calia ajustar les nostres especificacions. El WRC ofereix l’oportunitat de desenvolupar pneumàtics per a aplicacions que no trobem als circuits: gel, neu i brutícia. El balanç del primer any és força positiu, sabent que sempre podem millorar i encara estem decidits a millorar”.
Mario Isola, director de competició de Pirelli
Pel que fa a la temporada vinent, el fabricant italià encara no ha anunciat cap novetat, ja que el WRC canvia a una nova generació de cotxes el proper gener. A finals del 2021, però, els nous pneumàtics durs que apareixen a l’asfalt a Catalunya s’havien identificat com una novetat important per al 2022.
“Estic segur que l’any vinent serà encara millor. El WRC està creixent i té previst augmentar el seu nombre d’esdeveniments en el futur, així que és una gran noticia formar part de l’aventura. Sabem que el parell és diferent als trens de propulsió híbrids i ho hem de tenir en compte. Crec que estem preparats per afrontar aquest nou repte. El pla és mantenir el desenvolupament continu dels nostres productes. Els cotxes canviaran, el rendiment millorarà i hem d’adaptar el nostre producte a la situació futura”.