Seat ha presentat “Diana”, un projecte pilot d’innovació que té com a funció principal provar les funcions de conducció autònoma, anticipant-se als sistemes d’assistència a la conducció del futur. Per a això, un Seat León es va equipar amb 5 sensors, 5 radars, 6 càmeres, 12 ultrasons i 8 ordinadors que ofereixen una visió de 360 graus. Aquests elements “generen una gran quantitat de dades de l’entorn que els envolta que es processen en mil·lisegons i s’envien a un mòdul on es troba la ubicació”, explica Oriol, Mas, enginyer de recerca i desenvolupament de Seat.
En aquest sistema, el vehicle controla la conducció, gairebé com si fos un xofer. No obstant això, el conductor ha d’estar vigilant si ha de fer-se càrrec de la conducció. DIANA aplica tres funcions: Xofer Autònom, quan en situacions de trànsit a poca velocitat, el sistema pren el control per realitzar maniobres d’arrencada i parada, Servei d’Aparcacotxes Automatitzat, per buscar un espai lliure i aparcar de manera 100% autònoma, i Convocatòria. Aquest últim funciona mitjançant una aplicació que gestiona les peticions de l’usuari per recollir-lo en un punt concret i traslladar-lo a la destinació escollida.
DIANA ha assolit un nivell 3 d’autonomia a l’escala de Sistemes Avançats d’Assistència a la Conducció (ADAS), que va de 0 a 5. “És important que aquesta tecnologia sigui robusta, continuar-la desenvolupant i provar el seu funcionament per assegurar-se que el sistema és 100% segur”, diu Mas. A mesura que augmenten els nivells d’autonomia, afavoreixen una reducció del nombre d’accidents i poden ajudar a reduir els embussos. “En el futur, un vehicle amb més autonomia podrà oferir i fomentar nous serveis de mobilitat intel·ligent i descongestionar grans ciutats i zones de mobilitat complexa”, conclou l’enginyer.