WRC: Toyota juga a fet i amagar amb el seu Yaris Rally1

Davant d’una autèntica revolució amb l’arribada de la hibridació al Campionat del Món de Ral·lis, cada equip inscrit al WRC fa més d’un any que treballa per trobar les millors solucions abans de començar la temporada.

En una entrevista al lloc web oficial del WRC, el director de l’equip, Tom Fowler, va dir que el cotxe en línia els darrers dies era el que veurem al proper ral·li de Monte-Carlo.

«L’entrada de l’híbrid al Campionat del Món de Ral·lis va comportar molts reptes. El principal repte era simplement adaptar el sistema al cotxe. S’havia de tenir en compte el centre de gravetat del cotxe, perquè el nou sistema pesa molt. Va ser un gran repte mantenir el maneig i el rendiment del cotxe al nivell necessari».

Com en tots els equips, Toyota ha treballat molt per desenvolupar el seu nou cotxe, ja que els detalls del reglament van arribar massa tard segons els diferents implicats del WRC.

“Crec que ha estat un moment difícil per a tothom per fer-ho tot durant les últimes setmanes. Fins ara, però, les coses han anat bé. Jo mateix he dedicat tant de temps i energia a aquest projecte que serà un moment d’orgull quan el cotxe arrenqui a Montecarlo».

«Ho hem posat tot al seu lloc i estem preparats per començar. Les nostres especificacions per a Monte-Carlo, fins als últims detalls del pilot, estan establertes i estem construint els cotxes ara mateix per a Monte-Carlo. El taller està increïblement ocupat en aquests moments amb molta gent a Finlàndia preparant els primers cotxes de ral·li.

Vam fer la nostra inspecció d’homologació amb la FIA la setmana passada i estem en procés de finalitzar la part administrativa amb la FIA, però tot va bé».

«Veu veure una sèrie de carrosseries diferents a les nostres proves, però cap dels vists abans d’aquesta setmana estava pensat per a la competició. Estaven pensats per ser fotografiats perquè Hyundai i Ford poguessin passar temps analitzant-los. Va ser el mateix el 2015 i el 2018 quan tothom va dir que tot estava malament i il·legal.

Així que el nostre objectiu principal amb la carrosseria era aconseguir que altres persones gastessin tanta energia com sigui possible intentant esbrinar per què vam fer això o allò. Podria haver-hi articles aquesta setmana activats o desactivats per diversos motius, però en realitat aquest és el cos base de la versió homologada presentada a la FIA».

Aquesta setmana, l’equip finlandès té programats tres dies de proves més amb Takamoto Katsuta, seguit d’Elfyn Evans i finalment Kalle Rovanperä.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments