WRC: La FIA explica els detalls de la nova era híbrida

A l’últim World Motorsport Council a París aquesta setmana, la FIA va fer canvis a la normativa del WRC amb un fort èmfasi en la gestió de costos, la seguretat i la sostenibilitat.

En primer lloc, la primera mesura es refereix a l’ús dels motors Rally1 i les seves limitacions.

“El nombre de motors permesos per a cada fabricant s’ha reduït de tres a dos, mentre que l’ús d’unitats híbrides per temporada (test no inclosos) per als cotxes inscrits per sumar punts al Campionat de Fabricants s’ha limitat a un grup de nou al llarg de la temporada”.

Pel que fa a la seguretat, la normativa s’ha actualitzat per adaptar-se a les especificitats dels cotxes híbrids.

«Com a part dels procediments de seguretat d’alta tensió a partir del 2022, cada cotxe de Rally1 ha de portar a bord guants d’alta tensió de classe 0, que el pilot i el copilot han de portar en cas d’un problema d’alta tensió per garantir un major nivell de protecció. Els cotxes de ral·li 1 estaran marcats amb un rètol «HY» en lletres blanques sobre fons vermell als panells de les portes davanteres que substituirà el número del vehicle per fer-lo més fàcilment identificable pels comissaris i els espectadors. S’ha aclarit el procediment de càrrega dels cotxes híbrids endollables Rally1 així com de les zones HEV (Vehicles elèctrics híbrids), quan el cotxe del Rally1 utilitzarà una conducció sense emissions. A més, s’han aprovat addicions a l’annex 14 per descriure el procediment de seguretat d’alta tensió que s’ha de seguir en cas d’incidència de llum vermella o bateria tèrmica.

Finalment, la FIA també ha actualitzat certs punts esportius en el reglament.

Altres canvis esportius inclouen una revisió de l’article 53.1 per crear un fort incentiu perquè els competidors s’aturin i tornin a col·locar els seus cascos, si en algun moment s’adonen que això no s’està fent correctament. En cas contrari, es podrà sancionar. També s’ha aclarit el procediment d’avituallament, els competidors s’han de quedar fora del cotxe durant l’operació i la tripulació que subministra el combustible haurà de portar roba específica. Per tal de reduir els casos de pilots que s’inscriguin com a copilot i s’apunten al campionat, la persona designada com a pilot en el formulari d’inscripció haurà de participar ara en proves especials, excepte en casos de força major, per poder puntuar.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments