RAIDS: Prokop i el seu Shrek volen donar la sorpresa en el Dakar 2022

Martin Prokop torna al Dakar i té a punt el seu nou Ford Raptor RS Crosscountry, que va batejar com ‘Shrek’ per a la categoria T1+. El pilot txec ha participat en prou edicions del Dakar per saber que la consistència és el més important, però aquest any no ha fet la ‘cosa’ per menys i ‘armat’ amb un dels cotxes de la nova super- categoria T1+, un vehicle entre el buggy i els 4×4 normals.

Des del seu debut l’any 2016, Prokop ha arribat a la meta cada any, tot i que de vegades s’ha trobat per sota de la classificació del que hauria volgut a causa del caràcter impredictible del ral·li.

L’any passat, ell i el copilot Viktor Chytka estaven lluitant pels cinc primers llocs quan van patir dues punxades i tres eixos de transmissió danyats a l’etapa 6, cosa que els va obligar a conformar-se amb el novè lloc de la general.

Era la tercera vegada que Prokop acabava entre els 10 primers, però ja se sap que té la velocitat i la capacitat de fer-ho millor que el sisè lloc que va aconseguir el 2019. Martin Prokop es prepara ara per canviar ‘Fiona’ – el Ford Fiesta que s’utilitza al WRC, per a ‘Shrek’, el seu nou Ford Raptor RS Cross Country. El cotxe va ser construït amb les noves especificacions de la FIA T1+ pel seu equip MP-Sports, tot i que ja havia tingut l’oportunitat de provar una versió modificada del seu vell cotxe a la recent cursa d’Abu Dhabi:

«L’any passat va ser bo, sobretot la primera setmana. Al Dakar no cal ser el millor, però cal una bona velocitat mitjana durant tot el ral·li. Malauradament, l’etapa abans del dia de descans va ser un desastre. Vam estar atrapats durant una hora i mitja just abans del final, cosa que va arruïnar un resultat potencialment excel·lent. Però la nostra velocitat va ser fantàstica amb el nostre primer Dakar a l’Aràbia Saudita. Ens va agradar. Ara ens sentim bé, motivats i esperem resultats durant la cursa. És difícil tenir un bon dia cada dia al Dakar, tothom té problemes en algun moment. Però aquest any, espero que puguem tenir una carrera clara sense grans parades.

Aquest any hem rodat poc perquè estàvem desenvolupant i construint el nou cotxe, així que hem hagut de deixar de competir. No és fàcil per a un equip petit fer-ho tot alhora. Abu Dhabi i Hail haurien de ser suficients per preparar-nos per al Dakar. Una part de l’equip va construir el cotxe, els altres es van ocupar de la logística.

El cotxe és realment fantàstic. És un autèntic cotxe de carreres, que és agradable de veure. Aquest any vindran molts cotxes nous. Toyota amb el seu T1+, generadors elèctrics Audi, BRX Prodrive amb el seu Hunter T1+. És fantàstic veure-ho, i potser és la nostra millor oportunitat de lluitar contra ells.

Aquest primer any serà un repte per a cada equip, hauríem de veure que tothom passa una mica de dificultats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments