RAIDS: Oreca comença a prepar un cotxe híbrid per al Dakar

El Dakar i el seu programa de transició energètica segueixen atraient nous participants de renom. Mentre Audi es prepara per alinear tres híbrids 4×4 per a l’edició del 2022 a l’Aràbia Saudita (de l’1 al 14 de gener), Guerlain Chicherit desenvolupa un vehicle d’hidrogen per al 2024 i Pipo Moteurs prepara un motor amb hidrogen, ara és el torn d’ORECA.

De fet, el Grup ORECA desenvoluparà un motor híbrid en associació amb Team SMG. L’objectiu dels equips d’ORECA és senzill: crear un cotxe competitiu i híbrid que consumeixi la meitat del combustible d’un vehicle tèrmic tipus T1, la primera categoria del rally-raid.

ORECA és una empresa que sempre s’ha desafiat a si mateixa. El nostre nou repte és oferir un vehicle competitiu amb tecnologies emergents i aconseguir posar aquesta solució en mans dels clients, siguin oficials, semioficials o privats, per tal de rendir al màxim al Dakar.

Vincent Garreau, Director de Clients i Projectes

Era fonamental formar part d’aquest moviment Dakar Future. L’objectiu era aconseguir donar una resposta a curt i mitjà termini a tots aquests clients per competir en aquest esdeveniment. El full de ruta preveu que el cotxe es desplegarà a principis d’abril de 2022.

L’elecció de l’arquitectura híbrida, tot i que és habitual en les competicions automobilístiques contemporànies, encara és agosarada en una cursa tan esgotadora com el Dakar.

El motor tèrmic farà avançar el cotxe; des d’aquest punt de vista, és bastant bàsic. Després, un motor elèctric proporcionarà parell i potència addicionals. La unitat tèrmica serà força modesta, serà un 4 cilindres de 1.600 cc turboalimentat. La potència tèrmica serà d’uns 200 cavalls. La MGU elèctrica (unitat de motor-generador) proporcionarà fins a 80 kW i 110 Nm de parell.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments