RAIDS: Audi explica alguns detalls del seu nou e-tron pel Dakar 2022

La gran novetat del Dakar 2022 és la presència d’Audi i el seu nou RS Q e-tron. El cotxe disposa de tres generadors elèctrics (motors) (MGU), dos per als eixos davanter i posterior, importat directament des de l’Audi e-tron FE07 de la Fórmula E, i un tercer per recarregar les bateries, cosa que es complementa amb la recuperació d’energia de la frenada, com en qualsevol híbrid de carretera.

L’Audi RS Q e-tron Dakar funciona amb una transmissió electrificada, en combinació amb un convertidor d’energia que carrega la bateria mentre el cotxe funciona. El sistema de transmissió de l’Audi RS Q e-tron és elèctric. Els eixos davanter i posterior estan equipats amb la unitat de generació de motors (MGU) de l’actual Audi e-tron FE07 Formula E, que va ser desenvolupat per Audi Sport per a la temporada 2021. Un tercer MGU, de disseny idèntic, forma part del convertidor d’energia, i serveix per recarregar la bateria durant la conducció. A més, es recupera energia durant la frenada.

La bateria pesa uns 370 quilograms i té una capacitat d’uns 50 kWh. La potència màxima del sistema «e-drivetrain» és de 500 kW (680 CV). Els eixos davanter i posterior no estan enllaçats mecànicament, com també és habitual en els vehicles elèctrics.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments