El pilot manresà, Gerard Farrés, era el líder de la categoria T4 abans de l’última etapa. El seu cap de files patia problemes mecànics ahir i es quedava en segona posició. Avui Farrés li ha tornat la posició després d’acatar les normes d’equip.
Semblarà injust, però cal recordar que Farrés és aquest any al Dakar gràcies a l’ajuda de la família Jones. Fa uns mesos en Gerard no sabia ni si podria estar a la sortida del seu quinzè Dakar i la trucada d’Austin Jones o va desencallar tot. Però arribar líder a l’última etapa i haver de cedir la victòria no es plat de bon gust per ningú.
Finalment l’equip CAN-AM Factory South Racing ha aconseguit un doblet, amb un català també al podi de la categoria. Oriol Mena, copilot de Baciuska, ha aconseguit una magnifica tercera posició final.
La historia de superació i rendiment a parts iguals ha estat la de Joan Lascorz, el pilot barceloní ha estat capaç de ser el primer pilot tetraplègic en acabar el Dakar i a més aconseguir-ho en novena posició. Una autentica proesa i un exemple per a tothom.
Gael Queralt i Sergi Brugué han acabat la cursa en 34a posició, amb un inici molt complicat on patien un accident, es perdien en Way-Point i es ficaven dins d’un riu, tot i això, quan les coses funcionaven la parella catalana ha anant agafant ritme i entrant de forma regular entre els 10 primers. Josep Rojas i Joan Rubí han finalitzat el raid en 23a posició final.
El copilot de Llambilles, Oriol Vidal, va dir adeu ràpid a la cursa després de patir de valent amb el seu vehicle problemes de transmissió ja en la primera etapa.