WRC: M-Sport, únic fabricant Rally3, celebra l’augment de potència

Com ja sabem des de fa uns mesos, la FIA ha decidit reservar la categoria WRC3 exclusivament per als cotxes de Rally3, amb la possibilitat d’assignar un títol de constructors i un trofeu júnior, reservat als pilots menors de 29 anys.

Aquesta novetat va ser rebuda d’una manera totalment entusiasta no només pels pilots, sinó també per Maciej Woda, director general de la planta de M-Sport a Polònia.

És una notícia fantàstica tenir aquest títol de campionat WRC3. Per descomptat, ja sabem que el Fiesta Rally3 és el cotxe que s’utilitzarà al Campionat del Món Júnior de Ral·lis, però tenir una classe pròpia com el WRC3 és molt important per a nosaltres.

No oblidem que M-Sport és el primer i únic constructor d’un cotxe de Rally3 amb el seu Ford Fiesta, que va debutar a la segona ronda del campionat finlandès 2021, però altres fabricants estan planejant i treballant per poder crear cotxes preparats per al WRC3.

Aquesta és una temporada molt emocionant per a nosaltres. Ara estem construint el 54è Fiesta Rally3, que demostra la gran demanda d’aquest cotxe i d’aquesta categoria.

La FIA ha ratificat, de fet, una brida més gran per a aquests cotxes, passant de 30 a 31 mm, que els permet arribar als 235 CV, en comparació amb els 200 anteriors aproximadament.

Com us podeu imaginar, estàvem molt contents. Pel que fa al parell tindrem 415 Nm en comptes de 400. Aquest canvi fa que un cotxe ja sigui bo, senzillament fantàstic. És molt divertit conduir, i amb aquesta potència i tracció total, crec que aquest any ens pot donar algunes sorpreses.

La primera etapa del WRC3 serà aquest cap de setmana: el Ral·li de Monte-Carlo. En aquesta categoria competiran Sami Pajari, guanyador del campionat Júnior WRC la temporada passada, l’italià Enrico Brazzoli i el jove Jan Černy.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share