WRC: Hyundai canvia la seva base de proves per millorar la seva preparació de cara els propers ral·lis

A l’inici d’aquesta temporada van entrar en vigor els articles 68.1.1 i 68.1.3 que permeten que cada equip oficial disposi d’una base de proves permanent, a més d’un “emplaçament permanent destinat específicament al control dels sistemes del vehicle abans de començar per a un esdeveniment”.

I per aquest any 2022, Hyundai Motorsport ha fet un bon ús d’aquesta nova normativa per establir la seva base de proves permanent a Finlàndia. La normativa «només» limita els fabricants a definir una base d’una distància màxima de 12 km, inclosa en un diàmetre de 10 km (normes sense canvis des del 2021).

Hyundai Motorsport és el gran beneficiat d’aquest canvi perquè abans, el fabricant coreà s’havia de conformar amb la base d’Alzenau a Alemanya amb un ús limitat de test. Per la seva banda, Toyota té la seva base a Finlàndia des del seu retorn al WRC, igual que M-Sport als boscos de Greystoke.

Així, com Toyota, Hyundai podrà aprofitar aquest reglament per dur a terme una segona sessió de proves per preparar el ral·li de Suècia, però aquesta vegada al propi país nòrdic. Per a ral·lis com Estònia i Finlàndia, l’avantatge d’aquesta nova base serà, per descomptat, innegable, alhora que permetrà més desenvolupament.

I per a les proves allunyades de les bases oficials dels fabricants, la normativa no ha canviat amb un dia com màxim per cada pilot nominat pel fabricant.

Tal com va demanar expressament Thierry Neuville al final de Monte-Carlo, el fabricant coreà es centra actualment en la fiabilitat del seu nou cotxe, el Hyundai i20N Rally1. El director de l’equip en funcions, Julien Moncet, va confirmar aquesta prioritat al web oficial del campionat del món de ral·lis.

“Vam revisar el Monte-Carlo. Hem analitzat el cotxe, les actuacions, els problemes trobats així com la nostra organització. Ja hem treballat per trobar solucions a aquests temes i posar-los en pràctica durant les nostres proves a Finlàndia. Hem tingut millores durant aquestes proves i ja estan mostrant resultats prometedors. Primer hem de treballar en la fiabilitat, però després treballarem en el rendiment».

Després d’aconseguir 13 punts a Monte-Carlo, Hyundai Motosport, a través de la veu de Julien Moncet, espera ara aconseguir un podi a Suècia a finals de mes.

Anem a cada ral·li amb l’objectiu de guanyar-lo. El Montecarlo ens va costar i ho hem d’arreglar. El meu primer objectiu és tenir tres cotxes a l’arribada i crec que un podi és un objectiu assolible.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments