WRC: Rovanperä triomfa per primera vegada al Ral·li de Suècia amb el seu triomf en l’edició 2022

Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) s’han endut el Ral·li de Suècia 2022, obtenint la seva tercera victòria al WRC. El pilot de Toyota ha arribat a aquesta cursa amb la càrrega d’obrir camí, però ha fet una actuació fantàstica, no ha comès el més petit dels errors, ha pogut reaccionar a tots els atacs i ha triomfat amb certa facilitat a la cursa sueca aconseguint el seu triomf al Ral·li de Suècia.

Amb aquest resultat s’emporta clarament el lideratge del campionat, superant als dos ‘Sébastiens’, guanyant punts importants de tots els seus contrincants. Amb la retirada d’Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) durant l’etapa d’avui que manté els quatre punts que va aconseguir a Monte-Carlo, el jove pilot de Toyota es troba en una bona posició, tot i que és massa aviat per començar a fer comptes.

Bon segon lloc per a Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), amb Hyundai reaccionant bé a un desastrós Ral·li de Montecarlo. Els cotxes coreans encara presentaven alguns problemes de fiabilitat, però Neuville ja va poder lluitar de tu a tu amb els Toyota.

Rally_Suècia_2022_neuville
Nacho Mateo

Gran retorn d’Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota GR Yaris Rally1), que ha lluitat per la segona posició fins al final, donant bons senyals a Jari-Matti Latvala, que pot comptar amb ell per a les curses que Ogier no sigui present.

Bona quarta posició per Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), que ha fet una cursa amb pocs errors, rodant bé, sense donar cap oportunitat als homes de Ford, que estaven just darrere seu.

Un altre bon resultat de Gus Greensmith/Jonas Andersson (Ford Puma Rally1), cinquè lloc, però una cursa molt diferent de la que va fer a Montecarlo, la frustració era visible en la cara de l’anglès, bona senyal perquè vol dir que sap que pot fer més, com va fer a Montecarlo.

Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Hyundai i20 N Rally1), han estat sisens en una cursa en què va començar bé però va caure a la classificació, per problemes de diversa índole. Quan tot va bé, demostra que té velocitat, però encara li falta l’experiència per mantenir la coherència.

Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) va tornar l’últim dia però la seva cursa, que anava bé, està marcada per la primera retirada d’un cotxe a causa d’un problema crític amb el sistema híbrid Compact Dynamics.

Craig Breen/Paul Nagle (Ford Puma Rally1) van tenir aquesta vegada una cursa per oblidar, plena de problemes, igual que Ford va tenir un rendiment general molt per sota de Montecarlo. La seva sortida de la carretera el primer dia va ser un gran error, tot i que té alguna excusa, ja que va tenir un problema amb els parabrises i el gel dels vidres, fet que li va treure la visibilitat.

Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) es va retirar el segon dia, però en cap moment va arriscar cosa que era d’esperar després de l’accident de Montecarlo, però ni tan sols va poder acabar la cursa malgrat el mal ritme.

Rally_Suècia_2022_armstrong
Nacho Mateo

Mikkelsen i Veiby ens regalen una gran lluita al WRC2

Andreas Mikkelsen ha estat el guanyador del WRC2 després d’una lluita de tres dies amb el seu compatriota Ole Christian Veiby. En la que ha estat una batalla brillant entre dos bons amics que s’han intercanviat els cronos des del principi fins al final.

Veiby va marcar el ritme inicial i va construir un petit avantatge al llarg de divendres, però va cedir la posició a Mikkelsen després de perdre uns 20 segons amb una errada al TC7. A partir d’allí Mikkelsen va agafar el liderat que va anar ampliant tot dissabte fins la jornada d’avui.

Rally_Suècia_2022_mikkelsen
Nacho Mateo

Lluita pel JWRC fins l’últim tram

La temporada de la JWRC de Jon Armstrong ha començat amb força, ja que ha lluitat cos a cos amb Lauri Joona per aconseguir la victòria al Ral·li de Suècia avui diumenge. Dos dels principals candidats, Sami Pajari i Robert Virves, es van retirar divendres.

Joona va agafar el relleu per liderar després de la primera jornada, però Armstrong es va avançar al tram de Brattby de dissabte. Tots dos van intercanviar les seves posicions tres vegades al llarg de la segona jornada, però va ser Armstrong qui va mantenir un avantatge de 3,5 segons de cara a l’última etapa.

Un atac durant el matí d’avui ha tornat a Joona a la primera posició, però es va veure relegat una vegada més a la penúltima especial. La victòria de tram a Sarsjöliden ha confirmat la victòria d’Armstrong per només 2,7 segons al final d’una de les batalles més disputades de la història del Júnior WRC.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments