WRC: Latvala molt satisfet amb el rendiment dels seus pilots al Ral·li de Suècia 2022

A prop de la victòria a Monte-Carlo, Toyota i Jari-Matti Latvala no han hagut d’esperar gaire per aconseguir un primer èxit amb el GR Yaris Rally1.

El cap finlandès va reconèixer primer la qualitat d’aquest nou esdeveniment.

“Com ja han comentat els nois crec que la ubicació és molt bona. Les especials estan molt a prop de l’assitència i de la població d’Umeå, en mitja hora hi ets. I després trobo que la ciutat en si és molt maca, hi ha un ambient molt agradable. Molta neu, algunes cronometrades són molt i molt ràpides. Crec que en el futur podrem trobar trams més tècnics a la zona perquè vaig saber que la SS9, que es va cancel·lar, havia de ser la millor especial d’aquest ral·li. Així que crec que gràcies a la bona feina dels organitzadors va ser un bon lloc per fer el ral·li i crec que és bo ser aquí en el futur”.

Pel que fa al rendiment del seu equip, Jari-Matti Latvala òbviament admirava els seus pilots.

Nacho Mateo

«Han fet una gran feina… què puc dir? L’any passat no vam estar gaire forts a l’Artic Rally i, per descomptat, va ser un esdeveniment important per a nosaltres i va ser una mica decebedor. Venint aquí vam pensar que podríem ser competitius i vam treballar força bé i molt dur. Divendres vam veure de seguida que els nois anaven a la velocitat adequada i que el cotxe anava bé.

Es veia que el cotxe anava bé, però encara has de conduir-lo i Kalle va ser qui més em va impressionar divendres perquè sé com és ser el primer cotxe als trams, sobretot a la segona passada quan hi ha roderes molt estretes. Tot i això, ha sabut mantenir el cap fred, no ha comès errors i ha aconseguit mantenir una bretxa molt petita amb Thierry i després ha atacat dissabte i ha augmentat la diferència.

Així que són actuacions realment impressionants, però d’altra banda també haig de dir que no va ser fàcil tornar per Esapekka després d’estar fora durant un any dels ral·lis. La velocitat hi és però la rutina ja no. Els futbolistes i els jugadors d’hoquei sobre gel entrenen gairebé cada dia, només per mantenir la rutina. Però considero que va fer una feina perfecta. I també estic molt content que Takamoto Katsuta hagi ocupat el quart lloc.

Preguntat per l’actuació d’Elfyn Evans, en la lluita pel podi, el director finlandès ha volgut destacar la penalització concedida al gal·lès dissabte al vespre després d’una arribada accidentada contra un mur de neu.

Nacho Mateo

“Si torno una mica a la història al principi, he de dir que va ser una mica injust que el penalitzessin amb 10 segons perquè es va dir que hi havia avantatge de temps, però en realitat en va perdre. Sí, no va seguir la ruta correcta fins al punt final, això és aixó. Si mireu els temps parcials i les proves, en realitat va perdre temps en lloc de guanyar-ne. Però, de totes maneres, els comissaris es qui prenen la decisió. Però estava en condicions de lluitar amb Thierry i s’hi havia d’anar, havia d’empènyer, no hi havia cap altre camí.

Sé quina és la situació quan estàs sota una mica més de pressió i, a més, el seu híbrid no funcionava al matí, s’havia de prescindir d’ell. Així que no va ser un bon començament per a ell i, per descomptat, estàs sota una mica de pressió i va cometre un petit error. Finalment, va colpejar el davant en un mur de neu, va fer un 360 però, malauradament, la neu va rebentar el radiador i va sortir el líquid. Va poder reparar el radiador perquè és un molt bon mecànic però, malauradament, va superar el temps límit (fora de cursa).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments