La primera cursa del WEC s’apropa amb Sebring acollint el Pròleg i la primera cursa de l’any. El campió en títol, Toyota va continuar treballant en l’evolució del seu GR010 i ha fet algunes actualitzacions a la màquina.
L’especificació GR010 HYBRID 2022 utilitzarà pneumàtics i rodes de diferents mides en comparació amb l’any passat. A la part davantera, les llandes d’aliatge de magnesi de 12,5 x 18 polzades de RAYS suportaran pneumàtics Michelin 29/71-18, mentre que a la part posterior, els pneumàtics 34/71-18 estan muntats en rodes de 14 x 18 polzades.
L’especificació de 2022 substitueix l’opció de 2021 de pneumàtics 31/71/18 als dos eixos. Aquest canvi va donar lloc a «modificacions menors» a la carrosseria i una coberta del motor una mica més gran. Toyota també ha ajustat la configuració del motor de combustió interna en resposta a la introducció d’un nou combustible sostenible al WEC.
Director tècnic de Toyota Gazoo Racing, Pascal Vasselon
«Tot l’equip està emocionat de tornar a córrer i ens sentim en bona forma després d’un programa de proves de pretemporada molt eficient. El desenvolupament a la classe Hypercar està estrictament controlat per les normes d’homologació. En conseqüència, hi ha relativament pocs canvis al nostre GR010 el 2022.
“Els fabricants d’Hypercar poden triar entre els pneumàtics 31-31 o 29-34 i aquest any hem canviat a l’opció 29-34, provocant alguns canvis a la carrosseria per a la refrigeració i per mantenir el rendiment aerodinàmic dins de la finestra d’homologació.
Esperem que aquest canvi respongui als reptes que vam afrontar la temporada passada amb la gestió dels pneumàtics posteriors. A més, amb la introducció del nou combustible renovable, es van fer ajustos del motor per tenir en compte unes característiques lleugerament diferents. Aquest nou combustible és un pas important en el camí cap a la neutralitat de carboni per a Toyota Gazoo Racing i el WEC, per la qual cosa estem molt a favor d’aquesta innovació. Vam validar tots els canvis durant les nostres proves d’hivern i farem els últims passos de preparació aquest cap de setmana amb el Pròleg a Sebring abans de començar les curses; estem impacients per començar”.