Amb base al Parc da Cidade de Fafe, el ral·li compta amb una sèrie de cronometrades llegendàries que visiten els municipis de Felgueiras, Serra da Cabreira i Boticas.
El retorn a la seva data tradicional del març, després que l’any passat se celebrés a l’octubre, comporta temperatures una mica més baixes que segur recordaran als ral·lis de Portugal d’abans.
Divendres a la tarda comença l’acció amb els entrenaments lliures, seguits de la fase de classificació a partir de les 15 hores. Els pilots prioritaris de l’ERC s’enfrontaran al tram de Lagoa, de 3,04 km, mentre que la selecció de l’ordre de sortida tindrà lloc a les 18 hores.
La primera cronometrada es posarà en marxa divendres a la tarda amb la nova superespecial de Fafe (1,43 km). Les tripulacions sortejaran carrers empedrats davant de milers d’aficionats al centre de la ciutat.
L’etapa de dissabte es desplaça al nord-est de la ciutat per fer dos bucles de quatre proves de velocitat sobre terra, dividits per un retorn al servei a Fafe.
La primera és Boticas (15,05 km). El segueix una nova cronometrada a Cabeceiras de Basto (10,84 km), que incorpora camins utilitzats anteriorment al Ral·li de Portugal del WRC.
A continuació hi ha Vieira do Minho, la prova més llarga del ral·li, amb 16,93 km, i finalment Luílhas (11,86 km), la segona passada del qual serà en la foscor de la nit pels equips que sortiran més enrere.
Quatre especials – cadascuna d’elles recorreguda dues vegades i dividida per una passada per l’assistència – conformen l’etapa final del diumenge. L’acció es reprèn amb Montim (8,73 km) i Seixoso (9,97 km), seguits de Santa Quitéria (9,18 km), que no canvia el recorregut de l’any passat.
Lameirinha (14,83 km) completa tots dos bucles però convertint-se en Power Stage en l’última passada, una de les novetats pel campionat de 2022.
Les 17 cronometrades cobreixen 196,21 km en un recorregut total de 783,55 km.