WRC: Els Rally1 han vingut per quedar-se

Durant la redacció de l’actual reglament, sens dubte un dels més disruptors de la història del WRC, Toyota, Hyundai i M-Sport Ford s’han compromès a respectar les noves directrius per als propers tres anys, però la FIA ja està treballant. sobre la direcció futura del WRC a partir del 2025.

La FIA celebra reunions setmanals per entendre el millor camí a seguir per a l’esport, però sembla que el futur immediat del WRC es regirà per una versió modificada del reglament actual del Rally1. Tot i que és difícil predir el futur, Andrew Wheatley el nou director de ral·lis de la FIA, creu que el 80% de les regles actuals del Rally1 es confirmaran en el proper cicle a partir del 2025, segons va dir a Autosport.

Jo diria que el 80% del que tenim actualment al Rally1 continuarà durant el proper cicle o dos. Crec que el que trobarem és un canvi en la barreja [tèrmica-elèctrica] i després en algun moment hi haurà un gran pas endavant en l’ús d’aquesta tecnologia, ja sigui un extensor d’autonomia o una bateria d’hidrogen, totalment elèctrica, sincerament a aquest punt no ho sé.

No crec que al 2025 vegem un gran canvi cap a una cosa dràsticament diferent. Crec que l’objectiu que tothom té al sector de l’automoció és més cap al 2029 o el 2030 per poder decidir quin sistema energètic de futur.

Crec que hi ha una evolució abans d’una revolució. Hem de treballar estretament amb totes les parts interessades i aquest procés ja ha començat de com serà el següent pas.

No es tracta només dels fabricants que tenim actualment al WRC a tots els nivells, es tracta de comprometre’s perquè els grans equips que tenim ara probablement continuaran sent grans equips en el futur. Però, inevitablement, se’ls uniran altres de diferents regions, i això és el més emocionant per al futur.

Al cap i a la fi, les regulacions de motors i transmissions són tan estrictes que és molt difícil, però no impossible, que un fabricant faci un pas per davant d’altres fabricants en termes de desenvolupament.

Crec que això anima els fabricants a implicar-se perquè l’automobilisme no canvia en sis o nou mesos. Avui no decideixes que guanyaré les proves del campionat del món el proper gener. És un cicle de dos o tres anys, la gent ha d’aconseguir els recursos i l’equip construït al seu voltant per poder-ho fer.

Així doncs, la decisió de continuar almenys fins al 2028 amb els cotxes híbrids de Rally1 sembla ja esbossada, després veurem què passa el 2029/2030.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments