El calendari de la F1 està en procés de canvis i l’entrada de noves pistes requerirà que algunes surtin o es fiqui en marxa un pla de rotació, de manera que la F1 segueixi anant a destinacions ja conegudes, acollint nous circuits. Després de Las Vegas, Kyalami podria ser la següent novetat amb altres traçats assenyalats.
El GP de Mònaco de Fórmula 1 és un dels diversos del calendari que no tenen contracte per a l’any vinent. I, tot i que té un estatus llegendari i remarcable –des de la primera temporada, l’any 1950, només no es va dur a terme l’any 2020 a causa de la pandèmia– el seu lloc encara no és segur.
Mònaco sempre ha pagat poc, perquè es creu que és més important que totes les altres curses
Amb el calendari cada cop més renovat –es confirmen els GP de Las Vegas i Qatar i Xina hauria de tornar el 2023–, segur que hi ha curses que hauran de caure encara que el màxim establert a l’Acord de la Concòrdia sigui de 24 proves.
Els organitzadors de la cursa monegasca, l’Automòbil Club de Mònaco ja ha sortit per desmentir aquests rumors.
Vull fer al·lusió al que hem llegit a la premsa on parlem de dificultats després d’aquesta edició del 2022, és a dir, a partir de l’any vinent, per seguir organitzant Grans Premis. Es va entendre que els preus demanats per Liberty Media eren massa excessius per a Mònaco i que el Gran Premi ja no es faria. Estan equivocats. Encara estem en converses amb ells i ara hem de concretar per signar un contracte. Us puc garantir que després del 2022 el Gran Premi continuarà tenint lloc. No sé si el contracte serà de 3 o 5 anys, però això és un detall.
Recentment, també han sorgit dubtes sobre Bèlgica, que no té contracte després del 2022. Àustria, França i Mèxic també estan sense contracte.
Els traçats que venen
La pista sud-africana de Kyalami és una destinació potencial de F1, però avui The Race avança que la probabilitat que torni a acollir la F1 és alta.
No es preveu que la pista entri al calendari de la F1 abans del 2024, però és una possibilitat, sobretot perquè Liberty Media no ha amagat mai que volia fer una cursa al continent africà i el retorn de Kyalami pot servir a més a aquest objectiu per recuperar un nom ja conegut pels aficionats a la F1.
La pista va acollir la F1 de 1967 a 1993, no consecutivament. Des d’aleshores, la pista s’ha anat deteriorant fins que l’any 2014 es va sotmetre a obres de requalificació i alguns canvis en el traçat. Actualment la pista és de Grau 2 de la FIA i per rebre la F1 caldria fer una nova inversió per rebre el Grau 1. A més del desig de Liberty, Lewis Hamilton també està pressionant perquè la cursa a Sud-àfrica tingui lloc. Tot sembla en bon camí per al retorn, però això també dependrà de les fluctuacions del mercat, de l’economia i d’altres actors potencials.