FÓRMULA 1: Verstappen i Red Bull guanyen a casa de Ferrari al GP d’Imola 2022

Max Verstappen va començar amb la pole position per a aquesta quarta prova de la temporada després de la seva victòria a les darreres voltes de la cursa a l’esprint de dissabte. L’holandès tenia a Charles Leclerc a primera fila.

La pluja va ser l’element disruptiu d’aquesta cursa a Imola, com va ser el cas de la classificació de divendres o durant l’anterior edició del Gran Premi del 2021. Així, trombes d’aigua van caure al circuit a l’inici de la tarda. Tots els pilots van optar per començar en intermedis però els dos Ferrari no van començar bé i van ser superats. Charles Leclerc era sorprès per Sergio Pérez i Lando Norris mentre que Carlos Sainz era envestit per Daniel Ricciardo a la primera xicana. El madrileny no va poder sortir i es va veure obligat a retirar-se per segona vegada en dos Grans Premis, els seus dos primers amb la Scuderia. Mick Schumacher també va cometre un error en aquest àmbit, sense conseqüències per a ell, però no per a Fernando Alonso. L’alemany efectivament va danyar el pont dret de l’Alpine.

El Safety Car, desplegat per evacuar el Ferrari de Sainz, es va retirar al final de la quarta volta. Després de diverses voltes, Charles Leclerc finalment va trobar l’espai per avançar a Norris a la primera curva durant la vuitena volta. El monegasc havia de posar-se al dia amb els Red Bull al capdavant. Per darrere, Kevin Magnussen i George Russell havien fet una gran sortida en trobar-se en la lluita pel cinquè lloc. El danès va defensar ferotgement la seva posició, però el britànic va tenir l’última paraula. Valtteri Bottas va aprofitar aquesta batalla per apropar-se i, al seu torn, avançar als Haas per la sisena posició.

La pista s’estava assecant i cada pilot buscava les millors trajectòries per seguir abastint els seus intermedis amb l’aigua encara present en determinats indrets. Ricciardo, que va marxar últim després de la seva desventura, va ser el primer a provar els slicks posant-se pneumàtics mitjos a la volta 17, seguit de Sebastian Vettel, que estava en els punts. Leclerc havia atrapat a Pérez i Red Bull va aturar el mexicà, el primer dels líders a provar els pneumàtics grocs. Això va posar en marxa la primera onada d’aturades. Verstappen, Leclerc i Norris van ser els últims a seguir l’exemple. La parada anticipada de Checo li va permetre aprofitar els seus pneumàtics calents per avançar al líder del campionat i recuperar la segona posició, darrere de l’holandès. La classificació va quedar congelada fins a mitja cursa. Finalment, el DRS es va eliminar a la volta 34 de 63.

Ferrari va intentar un moviment estratègic parant una vegada més Charles Leclerc. El monegasc va sortir amb goma tova a 14 voltes del final . Problema: el número 16 estava darrere de Lando Norris. Red Bull va aprofitar per cobrir Sergio Pérez i la parada ràpida de l’equip austríac els permetia sortir al davant. Leclerc va passar fàcilment Norris mentre Verstappen tornava a parar-se. A l’atac, Leclerc es equivocar i es sortia de pista. Norris l’avançava de nou i el líder del campionat queia a la vuitena posició fins i tot sent superat per Magnussen, un lloc que va recuperar ràpidament. El pilot de la Scuderia intentava limitar els danys al campionat avançant a Sebastian Vettel per la setena posició i després Yuki Tsunoda per a la sisena posició.

Max Verstappen ha confirmat la seva pole position guanyant tranquil·lament, malgrat algunes gotes de pluja al final de la cursa. Sergio Pérez va ocupar el segon lloc per donar a Red Bull el seu primer doblet des del Gran Premi de Malàisia del 2016 que Daniel Ricciardo va guanyar per davant de Verstappen. Lando Norris va completar un podi inesperat per a McLaren. George Russell, Valtteri Bottas, Charles Leclerc, Yuki Tsunoda, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen i Lance Stroll van acabar als punts. Després de tres caps de setmana al darrere de la graella, Aston Martin va aconseguir el seu primer punt.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share