CATALUNYA: La treballada victòria tram a tram de Pons i Chamorro a Valls

La capital de l’Alt Camp acollia la segona cita del calendari català després de quasi tres mesos d’espera des del Rally Lloret, disputat a principis de febrer. L’Skoda amb els colors de PONS sortia amb el dorsal 1 a les portes en una prova que comptava amb gairebé 100 quilòmetres contra el cronòmetre repartits en un total de sis trams diferents, que es repetirien en dues ocasions.


El ral·li començava de la millor manera per la parella catalano-andalusa encadenant tres millors temps al primer bucle, situant-se líders ja des de bon matí. Les sensacions eren bones i així ho van confirmar els registres de les segones passades pels trams d’El Tallat (7.11 km), Senan (11.19 km) i Forès (8.69 km), arribant a l’equador de la prova amb un bon coixí de segons sobre els seus rivals.


Després del pas per l’assistència del migdia, realitzada de nou per l’equip osonenc de MAPO Motorsport, el plantejament per la segona part de la cita tarragonina no era altre que controlar la diferència aconseguida i assegurar un triomf necessari per les aspiracions d’Eduard Pons al Campionat Català.

Pons Chamorro skoda Valls
© Aitor Domingo


La neutralització del tram d’El Montmell feia més curta la tercera secció però això no va fer baixar
la guàrdia a l’Eduard i l’Alberto, que seguien gestionant el ral·li. L’objectiu era controlar a uns ràpids Domènech-Coronado, els seus perseguidors a la classificació general, en les dues especials següents i així ho van fer.

L’últim bucle, ja de nit, no va canviar el guió de la dotzena edició del Ciutat de Valls. Pons-Chamorro van continuar amb un gran ritme i certificaren un triomf clar a bord del seu Skoda Fabia Rally2 evo, aconseguint guanyar finalment en 9 dels 11 trams que es van disputar. El feeling amb els reglatges del Rally2 segueix millorant i aquest resultat és una bona recompensa a l’interès de Pons per afinar la seva conducció sobre asfalt.

La renta final amb la resta d’integrants del podi va ser de 45” sobre l’equip format per Xavi Domènech i Àxel Coronado, amb un Porsche 997 GT3 RS, i de 1’09” sobre Sergi Pañella i César Crespo (Ford Fiesta R5 Evo 2).

La següent prova del campionat català serà el Ral·li Empordà, que es durà a terme l’últim cap de setmana de maig a La Bisbal. Organitzat per l’Escuderia Baix Empordà, la d’enguany serà ja la 35a edició d’una prova molt arrelada a casa nostra. Abans, però, tocarà canviar de xip per pujar de nou al Can-Am i competir a la popera Baja Lorca, del Campionat d’Espanya Tot Terreny. Serà els propers 20, 21 i 22 de Maig a la província de Múrcia. Oriol Mena es reincorporarà a l’equip per fer les funcions de copilot.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments