TURISMES: Lamborghini presenta en societat l’Huracán GT3 EVO2

La marca italiana revela una nova actualització del seu GT amb un paquet aerodinàmic en gran part revisat, una presa d’aire del motor més reactiva i una seguretat reforçada.

Igual que Porsche amb el seu 911 GT3 RS homologat de «carretera» per tal de facilitar els desenvolupaments dedicats a la competició, Lamborghini va imaginar la versió STO del seu Huracán, la potència del V10 atmosfèric de 5,2 litres ofereix 640 cavalls. La semblança amb el model de carretera és molt més evident amb la integració de la presa d’aire al sostre extreta del Super Trofeo. Entrada d’aire que va directament al V10 que es beneficia, al seu torn, de deu papallones controlades electrònicament que reforcen la capacitat de resposta del motor.

Tot i que la barra ant bolcada compleix ara les especificacions de la FIA 2022, la majoria dels nous elements se centren en l’aerodinàmica: divisor davanter, difusor i aleró posterior, fons pla, així com carrosseria completa de carboni garanteixen una millor eficiència i càrrega de l’actual GTE EVO. Finalment, el sistema de frenada compta amb noves pinces d’acord amb els sistemes d’assistència a la conducció: ABS, control de tracció, entre d’altres.

Puede ser una imagen de automóvil y carretera

L’Huracán GT3 EVO2 farà la seva arribada a competició per a les 24 Hores de Daytona 2023

“El nou Huracán GT3 EVO2 no és només una evolució del cotxe actual. Es tracta d’un nou projecte que reforça la transferència tecnològica entre el departament d’automobilisme de Lamborghini i l’empresa, i que hereta dues tasques difícils: rendir tan bé com les generacions anteriors de l’Huracán GT3, capaç de guanyar més de 40 títols internacionals en sis temporades, i igualar el seu èxit comercial ajudant a assolir l’objectiu de 500 Huracán de carreres venuts des del 2015”

Giorgio Sanna, director de Lamborghini Squadra Corse.

L’Huracán GT3 EVO2 es lliurarà als clients a partir de la segona meitat de l’any, mentre que els models de generacions anteriors es podran actualitzar mitjançant un kit. El seu debut a les carreres està previst per a les 24 Hores de Daytona 2023 i les 24 Hores de Le Mans el 2024.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments