WRC: Hyundai en busca del rumb perdut al Ral·li Sardenya 2022

Ni tan sols temps de recuperar l’alè que ja tenim un nou ral·li del mundial. Després de Portugal arribem a Sardenya, per a una altra cursa que promet ser espectacular. Encara que els equips haurien preferit uns dies més de descans per carregar les piles.

Julien Moncet espera aprofitar la inèrcia de Portugal per aconseguir finalment la seva primera victòria de la temporada. Després de les primeres curses d’intentar unir les peces, l’i20 Rally1 ara per fi sembla ràpid. Tot i això, Moncet també sap que és fonamental començar a recollir premis grans, sinó la il·lusió de l’equip corre el risc de convertir-se en una forta frustració.

A Portugal, els nostres tres equips van demostrar que l’i20 Rally1 és competitiu, i el tercer lloc de Dani ho demostra encara més. Ara el nostre objectiu per a Sardenya és millorar encara més les nostres actuacions i pujar al primer graó del podi. Tot l’equip està treballant incansablement perquè el cotxe sigui encara més competitiu tant en velocitat com en consistència. Sabem que estem a prop de l’objectiu, només hem de ser capaços de reunir-ho tot durant tot un cap de setmana. Esperem que això pugui passar a Sardenya i, per tant, podrem lluitar per la victòria.

neuville hyundai i20 wrc sardenya 2021
©️ Neuville

Thierry Neuville de Sardenya té dolços records d’haver aconseguit 7 podis. No obstant això, hi ha un record per sobre dels altres, la victòria de la increïble edició del 2018, i el belga té ganes de repetir-la per invertir també la tendència del campionat del món.

A Sardenya vaig aconseguir un parell de victòries, és una prova que sempre m’agrada molt. Hyundai sempre ha estat fort allà, i espero que aquest any torni a ser així. Realment podeu esperar qualsevol cosa d’aquesta cursa. És un repte, sobretot quan fa molta calor, però també pot ploure, cosa que podria ajudar. Els dies són realment llargs i caluorosos: comencem d’hora al matí i acabem molt tard al vespre. Serà un bon repte.

És una de les curses de terra més tècniques de la temporada, i els camins són molt estrets i sinuosos. No hi ha lloc per a errors, i cal estar molt concentrat per mantenir el cotxe sempre en el camí. L’adherència pot ser molt alta, sobretot a la segona passada, però al mateix temps els camins poden ser molt durs.

hyundai tanak portugal
Hyundai

Ott Tanak espera tornar a canviar de marxa després d’una excel·lent actuació a Croàcia i una desafortunada actuació a Portugal. L’estonià fa més d’un any que falta a la cita amb la victòria, però espera que finalment Sardenya pugui ser el punt d’inflexió.

Sardenya és una altra cursa de terra difícil, però és una de les meves preferides. En general és molt calurós, amb temperatures molt altes en camins difícils. La calor es nota molt al cotxe, i és una cosa a la qual t’has d’acostumar. Hem demostrat que podem lluitar pel podi si aconseguim evitar els problemes i, per tant, aquest és l’objectiu. L’any passat vam lluitar per una bona part de la cursa, i espero que puguem tornar a fer-ho aquest any. També espero poder posar en pràctica el que hem après a Portugal.

Parlant del Ral·li d’Itàlia Sardenya, cal anar sempre amb compte amb Dani Sordo. L’allotjat a Andorra ha signat dues victòries consecutives el 2019 i el 2020, i després del retorn positiu a les curses a Portugal intentarà tornar a pujar al podi. No serà fàcil, però Dani encara vol estar en la lluita.

El Ral·li de Sardenya sempre és una bona cursa per a mi. Em sento còmode i m’agraden tant els camins com el lloc. L’any passat no vam tenir molta sort: vaig cometre un petit error i ens vam sortir, però l’any anterior vam anar molt ràpid i espero tornar a fer el mateix aquest any. Els camins són molt estrets i les corbes exteriors poden ser molt lliscants, així que cal estar atent i mantenir-se a la línia. Si vas ample pots colpejar pedres i fer-ho volar tot.

També canvia la configuració entre una passada i la següent de la mateixa cronometrada per la diferència d’adherència. En el primer pas acostuma haver-hi poca adherència, mentre que en el segon és molt alta. Competir immediatament després de Portugal serà una mica difícil per a mi, ja que fa molt de temps que no competeixo, però estic preparat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments