Han passat cinc proves per a que Hyundai demostra que també compta amb un Rally1 competitiu, després de les crítiques que van ploure en les últimes cites. Amb la retirada d’Esapekka Lappi i Elfyn Evans, ha estat Ott Tanak qui, aprofitant una millor posició de sortida, ha aconseguit guanyar el 19è Ral·li Sardenya. Un lideratge agafat el segon dia de competició i que mai el va deixar, deixant ben poc als seus contrincants.
El principal perseguidor del pilot estonià ha estat el pilot de M-Sport, Craig Breen, que sàviament ha decidit recollir una bona segona posició i un grapat de punts. Al graó més baix del podi trobem un segon Hyundai i20, el conduït per Dani Sordo.

En quarta posició puja, de manera força sorprenent, Pierre-Louis Loubet que, a bord del Ford Puma Rally1, aconsegueix la millor posició de la seva carrera, arribant a 2:09,4 segons del liderat i 36,4 segons del graó més baix del podi.
L’actual líder del campionat Kalle Rovanperä ha acabat darrera del pilot francès, encara que no ha estat al mateix nivell que a l’última prova a Portugal, aconsegueix acabar el ral·li en la cinquena posició general a uns 3 minuts. Una actuació que s’alinea a les declaracions prèvies a la cursa on va afirmar que no tenia grans sensacions amb la cursa, especialment amb el seu estil de pilotatge.

Per tancar la classificació entre els Rally1 trobem Takamoto Katsuta i Gus Greensmith, tots dos autors d’una actuació desapercebuda per intentar evitar perills que poguessin comprometre la cursa, arribant però a ocupar la sisena i la setena posició absoluta, a més de cinc minuts de retard amb el guanyador.

Per concloure el top 10 trobem els primers cotxes de Rally2 i en concret Nikolay Gryazin, Jan Solans i Jari Huttunen, que en el tercer i últim dia de cursa aconsegueix superar l’anglès de Skoda, Chris Ingram, aportant així valuosos punts per al campionat de pilots i constructors.
El lleidatà Eduard Pons ha acabat en quarta posició en la categoria WRC2 Màsters. El campió de Catalunya ha realitzat una gran progressió durant tota la prova aconseguint inclús dues segones posicions en els trams Cala Flumini i Sassari – Argentiera. Finalmetn el pilot de MAPO Motorsport s’ha quedat a només 12,5s del podi.
1 | O. Tänak | M. Järveoja | Hyundai i20 N Rally1 | 3:10:59.1 |
2 | C. Breen | P. Nagle | Ford Puma Rally1 | +1:03.2 |
3 | D. Sordo | C. Carrera | Hyundai i20 N Rally1 | +1:33.0 |
4 | P. L. Loubet | V. Landais | Ford Puma Rally1 | +2:09.4 |
5 | K. Rovanperä | J. Halttunen | Toyota GR Yaris Rally1 | +3:02.8 |
6 | T. Katsuta | A. Johnston | Toyota GR Yaris Rally1 | +4:02.6 |
7 | G. Greensmith | J. Andersson | Ford Puma Rally1 | +5:23.6 |
8 | N. Gryazin | K. Aleksandrov | Škoda Fabia Evo | +7:37.7 |
9 | J. Solans | R. Sanjuan | Citroën C3 Rally2 | +8:05.7 |
10 | J. Huttunen | M. Lukka | Ford Fiesta MkII | +8:10.8 |
1 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 200 |
2 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 161 |
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 120 |
4 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team NG | 53 |
1 | K. Rovanperä | 120 |
2 | T. Neuville | 65 |
3 | O. Tänak | 62 |
4 | C. Breen | 52 |
5 | T. Katsuta | 47 |
6 | E. Evans | 39 |
7 | D. Sordo | 34 |
8 | S. Loeb | 27 |
9 | G. Greensmith | 26 |
10 | S. Ogier | 19 |
11 | P. Loubet | 18 |
12 | E. Lappi | 17 |
13 | A. Mikkelsen | 12 |
14 | O. Solberg | 8 |