El fabricant alemany ha aixecat el vel sobre el disseny del seu LMDh: el BMW M Hybrid V8 que participarà a la temporada IMSA 2023.
El debut del BMW M Hybrid V8 està previst per a les 24 Hores de Daytona 2023, abans de participar a les 24 Hores de Le Mans el 2024. Dos unitats competiran a IMSA a partir de la temporada vinent a través del Team RLL (Rahal Letterman Lanigan Racing) a la nova categoria GTP. El seu V8 es basa en un motor més antic desenvolupat originalment per al DTM, mentre que el seu xassís està fabricat per Dallara.
La feina del meu equip era fer que el BMW M Hybrid V8 semblés un BMW i aprofitar totes les oportunitats per fer-lo funcionar igual de bé a la pista. El disseny està arrelat a l’ADN de BMW de rendiment eficient i el caràcter atrevit i decidit de l’exterior evoca l’esperit pioner de la potència turbo de BMW, ara combinat amb un tren de propulsió híbrid-elèctric .
Michael Scully, director global d’automoció de BMW Designworks

La decoració de camuflatge celebra els 50 anys de M recordant els grans cotxes de la història de BMW a les carreres IMSA, alhora que oculta la geometria exterior i les tecnologies futures del BMW M Hybrid V8 durant la fase de desenvolupament en pista del projecte. Si us fixeu de prop, trobareu diversos guanyadors de les 24 Hores de Daytona, així com el primer cotxe IMSA GTP construït específicament el 1981, el BMW M1/C. Seguirem amb aquest camuflatge amb una decoració de fàbrica que il·lustra el dinamisme i l’emoció de la competició de propulsió elèctrica híbrida.
Michael Scully, director global d’automoció de BMW Designworks
El disseny del BMW M Hybrid V8 es caracteritza pels elements típics de BMW M, com el logotip del 50è aniversari col·locat al capó. La decoració amb la qual acabarà les proves el BMW M Hybrid V8 conté molts elements de cinc dècades d’història de l’automobilisme a Amèrica del Nord. Imatges de cotxes de carreres emblemàtics com el BMW 3.0 CSL de 1976, el BMW M1/C de 1981, el BMW 320i Turbo de 1978, el BMW GTP de 1986, el BMW M3 E36 GTS-2, el BMW Z4 GTLM i el BMW M8 GTE creen un mosaic gràfic com a camuflatge.
