24h de Le Mans 2022: Primer fila per Toyota

Toyota Gazoo Racing s’ha permès el luxe de monopolitzar la primera fila a la graella de sortida de les 24 Hores de Le Mans 2022 aquest dijous 9 de juny. A La Sarthe, els dos Toyota GR010 Hybrids conduïts per Brendon Hartley i Kamui Kobayashi han monopolitzat la part superior del full de temps al final de l’hyperpole.

Els prototips japonesos gairebé perdien el seu doblet davant l’únic Alpine A480 de Nicolas Lapierre. El pilot francès va mantenir el lideratge de la classificació durant uns minuts gràcies a una volta de 3:24.850. La seva montura s’havia beneficiat unes hores abans d’un Balanç de Rendiment (BoP) una mica més favorable.

Quan s’acabava el temps d’entrenaments, l’Alpine continuava a la pole provisional gràcies a un temps cancel·lat per a Kamui Kobayashi per no respectar els límits de la pista. Però l’últim intent va tenir èxit per als dos Toyota, que junts van superar l’Alpine.

Els dos Glickenhaus 007 LMH tanquen la classificació en la categoria Hypercar tot i donar molt bones sensacions.

Pel que fa als LMP2, la batalla ha estat aferrissada entre quatre equips: WRT, Prema, United Autosports i Jota. Aquesta darrera estructura, ja vencedora a la Sarthe (el 2014) ocupava el primer lloc virtual fins que Antonio Félix Da Costa ha comès un error.

L’equip belga WRT amb Robin Frijns al volant llançava una volta d’antologia i ha superat per més d’un segon a tots els seus rivals. Norman Nato ha estat segon, Louis Delétraz sortirà tercer amb la seva primera participació amb Prema a Le Mans, mentre que un dels referents de la categoria, Filipe Albuquerque, es conforma amb el quart lloc.

Entre els GTE Pro també han donat espectacle. Per a la seva segona aparició a les 24 Hores de Le Mans, els dos Corvette C8.R han monopolitzat els llocs capdavanters, tot i que Frédéric Makowiecki i Laurens Vanthoor (Porsche) han intentat frustrar els plans del fabricant nord-americana. Nick Tandy ha aconseguit una avantatge per davant (192 mil·lèsimes) del seu company equip Antonio García.

Alentits pel nou Balance of Performance (BoP), els Ferrari 488 GTE Evos només eren una ombra del seu rendiment. Antonio Fuoco i sobretot el guanyador actual James Calado es van arrossegar durant tota l’Hyperpole, i van cedir gairebé dos segons amb els temps de la pole.

Finalment, la classe GTE Am ha permès destacar el monegasc Vincent Abril (Ferrari). Acostumat al DTM i als GTs, ha superat el futur pilot oficial de Peugeot a Hyperpole, Mikkel Jensen (Ferrari) per 157 mil·lèsimes. Guanyador en GTE Pro el 2020, Harry Tincknell (Porsche) completa el podi virtual.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments