RESISTÈNCIA: S’acaba l’era GTE, arriben els GT3

L’ACO ha confirmat el final del GTE, com s’esperava, i el LMGTE Pro farà la seva última aparició a Le Mans aquest any. La classe GT professional s’acabarà, per «falta de quòrum», ja que Porsche i Ferrari estan invertint en LMDh i Hypercars, i només Corvette estava disposat a continuar. Així, el LMGTE Pro finalitzarà a finals d’aquesta temporada i el 2023 només tindrem LMGTE AM. Serà l’any 2024 quan veurem els grans canvis amb el GT3 posant el focus en les curses de resistència.

«L’any que ve només conservarem el GTE-Am. Ferrari ve amb un Hypercar i Porsche amb un LMDh. És per això que vam decidir no tenir més el GTE-Pro. Al final, no hi havia ningú. Això és bo perquè hem vist que la graella del GTE-Am és millor i més gran. Per tant, és un bon senyal del que volem fer a la propera classe GT”.

Richard Mille, Comissió de Resistència de la FIA, a Sportscar365

I la següent categoria, com s’ha esmentat anteriorment, es basarà en GT3. El nom de la categoria encara no està decidit, però ja se sap que seran aquest tipus de maquinària les que “regnaran” amb un concepte clarament Pro AM. Així, la dependència dels equips de fàbrica quedarà cancel·lada i tindrem un altre campionat utilitzant la plataforma GT3 cada cop més sòlida. Tanmateix, hi haurà una petita diferència.

Els fabricants que vulguin competir al WEC amb el seu GT3 hauran de crear un kit estètic, per canviar una mica l’aspecte dels cotxes. Aquest kit serà capaç d’optimitzar l’aerodinàmica dels cotxes, però només això, sense guanys de rendiment. Segons Richard Mille, el kit, que pretén donar un «aspecte especial» a cada model GT3, tindrà un cost màxim d’entre 50.000 i 100.000 euros i serà estrictament per a canvis aerodinàmics. L’ús d’aquests kits és reversible, la qual cosa implica que un GT3 que corre al WEC es pot reconvertir en un GT3 «pur».

«La base és el GT3, però volem algunes actualitzacions pel que fa a les imatges. Serà un equipament que va segons el límit de cost. L’objectiu és que ens dediquem totalment a reduir costos. Hem estat reduint dràsticament els costos a Hypercar. Crec que l’èxit hi és perquè vam demostrar que, amb un pressupost raonable, podrien córrer al WEC i Le Mans. A GT3 és exactament el mateix enfocament. No volem equips oficials ni de fàbrica. Està integrat en aquest model de negoci. La possibilitat que [els fabricants] venguin cotxes a equips privats».

Mille a Sportscar365

Així, el futur del GT de Le Mans, passa per un GT3 lleugerament modificat, sense que aquesta modificació porti millores en el rendiment dels cotxes i s’escollirà el concepte Pro Am, i les tripulacions 100% professionals deixaran d’existir. Si d’una banda és una llàstima, com vam veure grans batalles a la Pro, el cert és que les curses no poden dependre dels desitjos de les marques i així, amb les privades i amb costos més baixos, podem tenir graelles més interessants i amb més cotxes.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments