Cadillac ha aixecat el vel del seu prototip LMDh durant la setmana gran de la resistència, la de les 24 Hores de Le Mans. El fabricant nord-americà competirà al campionat IMSA el 2023 en la classe GTP, amb un debut programat a les 24 Hores de Daytona al gener.
El prototip del fabricant nord-americà també participarà a les 24 Hores de Le Mans amb una inscripció al WEC durant tota la temporada a partir de l’any vinent. Desenvolupat conjuntament per Cadillac Design, Cadillac Racing i Dallara, aquest Hypercar incorpora les característiques clau de disseny de la marca. Com la il·luminació vertical, elements del patrimoni de la firma són presents i connecten el projecte GTP Hypercar amb el futur de Cadillac.
«Aquest prototip mostra l’estètica de rendiment futur de Cadillac. Encara ens queda molt per venir, des del proper cotxe de carreres fins a vehicles de producció sorprenents.
Chris Mikalauskas, dissenyador creatiu exterior principal de Cadillac
«Competir per la victòria general a Le Mans amb una marca americana emblemàtica com Cadillac és un honor. Tot l’equip està emocionat de continuar construint el llegat de carreres de Cadillac competint contra els millors a nivell internacional i en la carrera més dura del món. »
Laura Wontrop Klauser, directora del programa de curses de cotxes esportius de General Motors
El cotxe estarà propulsat per un nou motor V8 de 5,5 litres que s’acoblarà a un sistema híbrid comú i complirà les normatives LMDh. Estarà en pista després de les 24 Hores de Le Mans i els propers sis mesos es dedicaran a proves intensives.
«És fantàstic tornar a Le Mans. Participar a IMSA i WEC serà tot un repte. Aquesta serà una nova oportunitat per mostrar què pot fer Cadillac”
Rory Harvey, vicepresident de la firma de Detroit (Michigan).