24H DE LE MANS 2022: Toyota amplia el seu palmarès abans de l’arribada de les noves marques

El Toyota #8 (Sébastien Buemi/Brendon Hartley/Ryō Hirakawa) va guanyar la 90a edició de les 24 Hores de Le Mans, superant el seu cotxe germà, el Toyota #7 (Mike Conway/Kamui Kobayashi/José María López). La lluita per la victòria en general i en la classe més gran del Campionat Mundial de Resistència de la FIA, els Hypercars, va tenir lloc només entre els dos cotxes japonesos.

El Glickenhaus #709 (Ryan Briscoe/Franck Mailleux/Richard Westbrook) va pujar al podi, després que el #708 (Pipo Derani/Romain Dumas/Olivier Pla) de l’estructura nord-americana i l’Alpine #36 (Nicolas Lapierre/André Negrão/Matthieu Vaxivière) van patir uns problemes que els van treure de la lluita pel tercer lloc. El Toyota #7 va liderar la major part de la cursa, però després d’un problema elèctric a la segona meitat de la mítica cursa de resistència, el #8 va heretar el primer lloc i no el va deixar escapar.

Entre les LMP2, la victòria té un gust portuguès. António Félix da Costa, Will Stevens i Roberto Gonzalez van guanyar a la classe al volant del JOTA #38. El lideratge mai es va posar en dubte després d’un brillant inici de carrera del pilot portuguès. L’Oreca #9 de Prema (Lorenzo Colombo/Louis Delétraz/Robert Kubica) va acabar a més de 2 minuts del líder, tenint darrere seu el segon cotxe JOTA, el #28 (Jonathan Aberdein/Ed Jones/Oliver Rasmussen).

La classe GTE-Pro va ser la més espectacular de totes a La Sarthe. Els Corvette van liderar, però van haver d’abandonar els dos cotxes durant la segona meitat de la cursa: un problema mecànic al #63 (Nicky Catsburg/Antonio García/Jordan Taylor) i un accident causat per un LMP2 va fer que el #64 (Tommy Milner/Alexander Sims/Nick Tandy) – va deixar Porsche i Ferrari lluitant per la victòria. El Porsche número 91 (Gianmaria Bruni/Richard Lietz/Frédéric Makowiecki) van guanyar per 45 segons el Ferrari número 51 (James Calado/Alessandro Pier Guidi/Daniel Serra) i el #52 (Antonio Fuoco/Miguel Molina/Davide Rigon) que van tancar el podi.

En el GTE-Am, el debutant de Le Mans Henrique Chaves va guanyar juntament amb Marco Sorensen i Ben Keating amb l’Aston Martin Vantage #33 de TF Sport. Durant la nit van assolir la primera posició gràcies a una bona actuació dels seus pilots i una bona estratègia de l’equip. Van deixar el Porsche número 79 de Weathertech Racing (Julien Andlauer/Cooper MacNeil/Thomas Merrill) per darrera a més de 44 segons i l’Aston Martin número 98 d’AMR (Paul Dalla Lana/David Pittard/Nicki Thiim) va tancar el podi en aquesta categoria.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments