WRC: «Els ral·lis no poden ser completament elèctrics, és impossible»

Enguany, el Campionat del Món de Ral·lis (WRC) ha fet el seu primer gran pas cap a l’adopció de tecnologies més ecològiques i sostenibles, amb els nous híbrids Rally1 que fins i tot han d’utilitzar propulsió exclusivament elèctrica en determinades parts de les etapes.

Tanmateix, encara és un pas per davant del que estan fent altres modalitats. Per Jari-Matti Latvala, el director de l’equip de Toyota, una solució plausible per al futur podria ser l’hidrogen, energia que ha experimentat de primera mà al GR Corolla H2 Concept al Japó durant les 24 hores de Fuji.

A Motorsport.com, el finlandès va comentar que l’hidrogen podria ser un camí a seguir, atès que els cotxes de ral·lis totalment elèctrics no són pràctics:

Crec que als ral·lis ara estem en mode híbrid, però d’aquí a deu anys haurem de trobar una altra solució. L’híbrid és per aquesta època, però crec que necessitem alguna cosa nova i crec que l’hidrogen podria ser una opció en el món dels ral·lis perquè als ral·lis no es pot ser completament elèctric, és impossible.

Latvala també va parlar de l’envergadura de l’espectacle que es posaria en perill amb un cotxe WRC 100 per cent elèctric:

Sense so, ningú anirà al bosc o a les muntanyes a veure els cotxes, hem de tenir so als ral·lis. En un circuit no és tan important, però als ral·lis ho necessitem.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments