La la FIA ha anunciat la creació d’una classe Rally5e, dedicada exclusivament als cotxes elèctrics.
Aquesta classe es dividirà en dues categories diferents segons la potència de la bateria, per sota o per sobre de 60 kWh. L’únic cotxe elèctric de ral·lis del mercat, l’Opel Corsa-e Rally sembla ben destinat a aquesta categoria mentre que molts fabricants com Renault, Opel i M-Sport han donat suport a la creació d’aquest grup.
La FIA especifica que aquesta classe, derivada del grup Rally5, està destinada a cotxes propers als de sèrie.
“Aquesta primera categoria de cotxes elèctrics de ral·li està pensada per estar a prop dels models de producció, de la mateixa manera que el Rally5 per a cotxes tèrmics”.
L’anunci forma part d’una sèrie de mesures adoptades a la reunió del Consell Mundial de l’Esport de Motor d’aquest dimecres. A més de la creació d’aquesta nova classe, s’han fet petites modificacions al Campionat del Món de Ral·lis.
Així, per tal de limitar les temperatures a les cabines del Rally1, es van aprovar les propostes relatives a l’obertura de la finestra posterior i obertures del sostre per millorar la ventilació.
Els constructors del rally1 tindran més temps per reparar els cotxes retirats i tornar l’endemà gràcies a la normativa de súper ral·lis (4h vs. 3h i divisible en dos períodes). La FIA especifica que aquest temps més elevat està directament relacionat amb l’arribada del kit híbrid amb “procediments més complexos”.
Finalment, el WRC ara obliga que els road books estaran disponibles digitalment abans del ral·li, en lloc d’imprimir-los i enviar-los per correu als competidors. La FIA justifica aquesta mesura per tal de reduir costos per als organitzadors però també per continuar la seva política de desenvolupament sostenible.