RAIDS: Al-Rajhi s’emporta la Baja Itàlia 2022, Navarro i Pons entren en el top10

El pilot d’Overdrive Racing, Yazeed Al-Rajhi, va guanyar la fase de classificació i els tres trams selectius de la Baja 2022 per assegurar-se una còmoda victòria amb el seu copilot Michael Orr en el que va ser la tercera prova de les Copa del Món i de Europa de BajasCross-Country.

Conduint el seu habitual Toyota Hilux, el saudita va acabar 5 minuts i 6,7 segons per davant de la tripulació portuguesa de Mini JCW Ral·li de João Ferreira i David Monteiro, mentre que la tripulació brasilera de Cristiano de Sousa Batista i Wladimir Grunenberg, guanyadora de la categoria T4, va completar els llocs del podi en un Can-Am Maverick XRS de South Racing.

Al-Rajhi va aconseguir el tercer triomf de la seva carrera a la Baja Italia i la seva segona victòria consecutivaque permet al pilot saudita obtenir 40 punts i entrar a la lluita pel títol de la Copa del Món quan encara queden cinc proves per disputar.

Estem molt contents de tornar a guanyar aquí. Vam obrir pista i vam obtenir un bon avantatge i vam acabar de fer una conducció segura a l’última etapa per emporat-nos el màxim de punts per al campionat i això és el principal

Al-Rajhi

«Era la meva primera vegada aquí a la Baja Itàlia. No serà l’última. He gaudit molt de la cursa. Hem acabat primers a la Copa d’Europa i segons a la general de la Copa del Món, així que, per descomptat, estem molt contents i són punts importants per a la Copa d’Europa.»

Ferreira

L’exlíder de la Copa d’Europa, Michal Maluszyński, es va retirar per problemes amb el seu Mini i el duet lituà de Toyota, Benediktas Vanagas i Edvinas Juskauskas, va perdre molt de temps per problemes tècnics. Això va aplanar el camí perquè el veterà txec Miroslav Zapletal augmentés el seu compte de punts a la Copa del Món amb el quart lloc a la general del seu Hummer H3 Evo i aconseguís el lideratge absolut al Campionat de Pilots.

FIA

Els participants dels T3 i T4 van dominar gran part del top 10 de la general. El subcampió de la categoria T4, Amerigo Ventura, i el seu compatriota Mirko Brun, van portar la seva Yamaha YXZ 1000R del Quaddy Racing a la cinquena posició de la general i al segon lloc de la Copa d’Europa. Això va permetre a Ventura superar el polonès Tomasz Bialkowski al capdavant de la classificació de la T4 a la classificació europea.

L’empresari holandès Kees Koolen va acabar sisè a la general i va sumar punts per ser quart a la Copa del Món en un Can-Am de South Racing. Ara encapçala la classificació de la T4 davant de De Sousa i del kuwaitià Meshari Al-Thefiri.

El portuguès Edgar Condenso va augmentar el compte de punts a la Copa d’Europa amb un setè lloc al volant d’un Ford Ranger EXR 05 Proto del PRK Sport Rally Team. El seu equip va ampliar l’avantatge al Campionat d’Equips.

L’holandès Erik van Loon va continuar la seva exitosa transició des dels Toyotas T1 en aconseguir la vuitena posició i la victòria a la categoria T3 amb un Can-Am de South Racing.

El català Santi Navarro es va adjudicar el Campionat d’Europea T3 amb el novè lloc i el màxim de punts possibles al volant d’un Can Am del FN Speed ​​Team, mentre que el seu compatriota Eduard Pons es va associar amb Oriol Mena per completar el top 10 en un altre Can-Am del South Racing.

L’acció cronometrada es va iniciar amb una etapa classificatòria de 14,30 km entre Sant Martino al Tagliamento i Valvasone divendres a última hora de la tarda.

Al-Rajhi, Álvarez i Ventura van encapçalar les classificacions a les respectives categories T1, T3 i T4 en una etapa exigent que va veure l’abandó prematur del Suzuki Gran Vitara d’Emilio Ferroni de la llista de 35 participants.

Les passades repetides per un tram selectiu de 112,48 km entre Zoppola i Dignano van conformar l’itinerari de dissabte. Al-Rajhi va continuar dominant al capdavant de la classificació i un altre millor temps als 115,09 km finals entre Dignano i Cordenons va permetre al saudita ampliar el seu avantatge sobre Ferreira i segellar la victòria.

L’acció a la Copa del Món FIA de Bajas Cross Country es reprèn a l’Aragó del 22 al 24 de juliol, mentre que els competidors de la Copa d’Europa es dirigeixen a Hongria del 4 al 7 d’agost.

1. Yazeed Al-Rajhi (SAU)/Michael Orr (GBR) Toyota Hilux Overdrive   4hr 23min 01.0sec
2. João Ferreira (PRT)/David Monteiro (PRT) Mini JCW Rally    4hr 28min 07.7sec
3. Cristiano de Sousa Batista (BRA)/Wladimir Grunenberg (BRA) Can-Am Maverick XRS (T4) 4hr 45min 32.1sec
4. Miroslav Zapletal (CZE)/Marek Sykora (SVK) Hummer H3 Evo   4hr 46min 03.9sec
5. Amerigo Ventura (ITA)/Mirko Brun (ITA) Yamaha YXZ 1000 R (T4)   4hr 50min 30.2sec
6. Kees Koolen (NLD)/Paulo Ceci (ITA) Can-Am Maverick XRS (T4)   4hr 51min 17.4sec
7. Edgar Lima Condenso (PRT)/Carlos Silva (PRT) Ford Ranger EXR05 Proto  4hr 53min 08.0sec
8. Erik van Loon (NLD)/Sebastien Delaunay (FRA) Can-Am Maverick XRS (T3)  4hr 53min 17.5sec
9. Santiago Navarro (ESP)/Marc Sola (ESP) Can-Am Maverick XRS (T3)   4hr 58min 47.2sec
10. Eduard Pons (ESP)/Oriol Mena (ESP) Can-Am Maverick XRS (T4)   5hr 01min 09.2sec
(T1 unless stated)

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments