I que malament ho estan fent els seus rivals. Set proves s’han disputat fins al moment en el campionat del món de ral·lis 2022 i Kalle Rovanperä n’ha guanya cinc. El seu principal rival, Thierry Neuville, és a 83 punts de distància el que també significa que Kalle compta amb, gairebé, tres ral·lis de marge.
El miratge que va suposar Monte-Carlo, amb el triomf de Loeb i el Ford Puma Rally1 d’M-Sport, amb Ogier segon i Breen tercer es va acabar ràpid, a la següent cursa Kalle va imposar el seu ritme que només es trencava en un Ral·li de Sardenya complicat per l’equip Toyota. Tot i així aconseguia ampliar l’avantatge al capdavant de la classificació en la cita italiana.
Analitzem, un per un, els pilots i equips en aquest inici d’any fulgurant.
Rovanperä: tan bo ell com malament ho estan fent alguns dels seus rivals. La manca de fiabilitat de Hyundai i de talent a M-Sport ha deixat el camí aplanat al de Toyota.
Neuville: millor estar callat. Quan el cotxe no ha fallat ha estat ell qui ha esgarrat les seves actuacions. Culpar a l’equip públicament no és mai una bona direcció a prendre.

Evans: condemnat pels seus propis errors. En aquests moments sembla l’únic capaç de plantar cara a Kalle però la remuntada és presenta impossible després d’un inici d’any desastrós.
Tänak: castigat. La falta de fiabilitat del Hyundai no ha donat opcions al campió del món de 2019. Sembla capcot, saben que aquesta, és de nou, una temporada llençada a la brossa.
Katsuta: el pescador. El pilot japonés ha demostrar una gran fiabilitat acabant toes les proves d’aquest any entre els vuit primers classificats, però a l’hora de demostrar velocitat ha estat guanyat pels seus rivals.

Breen: la gran decepció. Era l’esperança d’M-Sport i està fent una temporada molt fluixa del que s’espera d’un cap de files. Estònia estava marcat amb vermell al calendari, es va sortir. Veurem si a Finlàndia, lloc on ha aconseguit bons resultats, aixeca el vol.
Loeb: el triomf a Monte-Carlo ja parla per si sol.
Sordo: el millor Hyundai. Quan ha aparegut al campionat ha aconseguit grans resultats per la marca. Home d’equip, hauria de tenir més continuïtat.
Ogier: la retirada no li ha acabat de sentar del tot bé.
Greensmith: ara que arriba la pretemporada al futbol, pot ser hauria de tornar a fer de porter. Com a pilot de pagament d’M-Sport, bé.
Lappi: sense pena ni gloria. Les rotacions al cotxe no li estan anant massa bé, no està demostrant el ritme que altres anys si tenia.

Loubet: la sorpresa positiva d’M-Sport. després d’anunciar el seu programa un cop iniciada la temporada, el francés ha demostrat velocitat al volant del Rally1.
Fourmaux: la negativa. La quantitat de sortides de carretera han desdibuixat un Fourmaux que era l’esperança de l’equip havent demostrat gran velocitat la temporada passada.
Solberg: només s’entén la seva presència al volant d’un Rally1 pel seu cognom. Errades i manca de velocitat durant les primeres proves de l’any. En un WRC2 el seu creixement pot ser seria més progressiu.
Toyota: la feina en feta no té fronteres. L’equip capitanejat per Latvala ha demostrar haver fet un treball genial en l’any de canvi de normativa.
Hyundai: esperança. Inici complicat heretat d’un final de temporada turmentós, només poden anar a millor. O no.
M-Sport: la decepció. El Puma sembla ser un gran cotxe, fiable i robust, però els seus pilots no han estat a l’alçada.