WRC: La recepta de Tänak per tornar a Hyundai a dalt de tot

Hyundai ha tingut un començament difícil al nou reglament del WRC, moltes causes estan darrera d’aquest rendiment irregular del primer cotxe híbrid de la marca en participar el campionat del món de ral·lis.

Entre els principals motius d’aquesta falta de competitivitat es pot assenyalar el retard en el compromís de la marca sud-coreana amb el nou reglament, que va endarrerir el desenvolupament del cotxe. L’equip ha treballat nit i dia des de que el cotxe va rodar per primera vegada el desembre de l’any passat, un mes abans de començar la nova temporada.

Cal sumar-hi la sortida del seu director d’equip fins a les hores, Andrea Adamo, d’una manera turmentada o poc clara. L’escuderia encara no ha nomenat un director d’equip, i el cap visible fins al moment és Julien Moncet, que actua com a líder en qualitat de subdirector d’equip.

Hyundai ha mostrat ritme en algunes proves, com la victòria de Tänak a Sardenya, però la seva temporada ha estat plena de problemes de fiabilitat o de falta de ritme, com es va veure a Estònia. Tänak va acabar a gairebé dos minuts de distància del guanyador del ral·li, Kalle Rovanpera, al ral·li de casa.

Les lluites de Hyundai han provocat les especulacions que els campions de fabricants de 2019 i 2020 podrien estar considerant abandonar el WRC, cosa que Tänak ha desmentit quan se li ha preguntat directament a la roda de premsa posterior al Ral·li d’Estònia.

Fa dues setmanes, el fabricant va anunciar una extensió de tres anys amb el patrocinador principal Shell, part de l’equip al WRC des de la seva entrada el 2014.

HMSG

«Hyundai definitivament continuarà, hi ha un gran suport de Corea. Segur que tothom volia més, però diguem que necessitem alguns canvis molt directes a l’estructura general.

«Estem treballant-hi, aquest any sembla difícil però a llarg termini és important per a l’esport que també tornem».

Durant el ral·li, Tanak va revelar les seves frustracions amb l’i20 N declarant:

«Hi ha moltes coses fonamentals que no van sortir bé [durant el desenvolupament del cotxe], i ara estem fent canvis sobre la marxa».

Tot i això, el campió del món del 2019 creu que l’equip pot reaccionar abans del Ral·li de Finlàndia del mes que ve, alhora que destaca que es requereix un lideratge fort.

«A veure, estic segur que podem reaccionar [amb] alguna cosa, però són més aviat detalls profunds i coses tècniques».

«Tot aquest temps ha estat un repte per a nosaltres des que vam perdre el director de l’equip l’any passat. Ha estat una època molt dura, i amb la crisi al món i les regulacions que arriben tard.

«Definitivament necessitem un líder fort. La feina està en curs i succeirà, i continuarem treballant per portar Hyundai on ha d’estar per donar baralla als Toyota.

En declaracions al mitjà Autosport.com abans del Ral·li d’Estònia, Moncet va dir que hi ha hagut reunions per ajudar a alleujar les lluites internes.

«Vam tenir algunes reunions internes per intentar millorar tots els processos. Vam fer moltes coses que no haurien de ser visibles des de fora però que ens ajudaran a estar més preparats.

«Tenim una idea clara del que volem aconseguir, així que potser ens portarà una mica de temps, però no ens rendirem».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments