L’apartat T4 (SSV molt similars als de serie) va haver-hi brillants actuacions catalanes. Per una part Eduard Pons i Oriol Mena triomfaven entre els nacionals amb el Can-Am Maverick XRS Turbo, mentre que Miquel Prat i Alex Haro completaven el doblet català del campionat d’Espanya al volant del seu Yamaha GYTR.
Els quasi 600 quilòmetres cronometrats de la Baja, disputada als voltants de Teruel, van suposar un repte per a tots els participants, però sobretot els d’aquesta categoria ja que l’absència d’una etapa pròleg que determinés l’ordre de sortida feia que la pols no desaparegués de la ruta en una prova amb més de 300 participants (més d’una vintena dins el nombrós Grup T4).
Davant del handicap de la pols en suspensió, l’objectiu de Pons-Mena era el d’intentar perdre el menor
temps possible en el primer sector selectiu de dissabte, però la sort no va estar del seu costat. Ja des de bon matí els integrants del Can-Am Maverick XRS Turbo van tornar a comprovar el poc fair-play d’alguns dels seus rivals, que no es deixaven avançar tot i els múltiples avisos que rebien. Els problemes amb la pols els recordaven la passada Italian Baja, derivant en aquesta ocasió a una inevitable punxada on van cedir 4 minuts al canviar una roda.

A la segona especial la situació va ser força semblant tot i començar amb bon ritme i poder sobrepassar un parell de participants. Sense visibilitat durant forces quilòmetres la història es repetia i una nova punxada els privava de les seves aspiracions al podi. Després de 400 km de competició Pons-Mena acabaven la jornada en sisena posició, a quasi 8’ dels líders.
Diumenge es presentava molt millor al sortir darrera de pilots força més competitius, podent evitar la pols en bona part de la única especial prevista. Aquí és on van poder demostrar la seva competitivitat finalitzant en quarta posició a poc més d’un minut del líder. Aquest bon registre els va fer recuperar dues posicions a la general per acabar assolint el quart lloc a la Copa del Món i el triomf absolut del Grup T4 al Campionat d’Espanya. Els punts sumats en terres aragoneses també ajuda als catalans a recuperar tres posicions del certamen on actualment ja es troben en quart lloc a molts pocs punts del podi.
“Avui diumenge molt millor, rodant el 60% de l’etapa sense pols hem pogut augmentar bastant la velocitat. Trobem a faltar una mica més de fair-play en aquesta disciplina, al no haver-hi pròleg et veus obligat a avançar rivals i no tots juguen net. Tot i això estem satisfets de la feina feta a Teruel ja que amb el resultat d’aquesta Baja pugem de la setena a la quarta posició del Campionat, amb un ritme molt bo, esperant que a la propera cursa puguem assaltar la tercera posició.”

Prat – Haro van començar molt forts en el primer tram aconseguint marcar el millor temps entre els SSV i amb un 11è scratx de la general. Però en el segon tram de 222km patien una punxada en el quilòmetre 80 que els feia no prendre cap risc en el que quedava de tram. En l’última cronometrada de la prova, molt més rocosa i trencada, la parella catalana de Yamaha decidia aminorar el ritme per aconseguir arribar a meta.
Finalitzem la gran Baja Aragó amb un 2n lloc a T4 del campionat d’Espanya i un 5è lloc a T4 del mundial, amb aquest resultat ens posem líders al campionat d’Espanya T4. Però aquesta cursa una vegada més m’ha demostrat com n’és d’important un equip i les persones que m’envolten.
Tinc molta, moltíssima sort de la gent que tinc al meu costat. Començant pel gran copilot i amic que m’acompanyo en aquesta carrera Alex Haro que amb ell ja fa molts anys que aprenc. D’altra banda, hi ha els mecànics, crec que són una de les peces més fonamentals d’un equip, van treballar tota la nit de dissabte per poder tenir el Yamaha llest diumenge… Estic molt agraït per la seva gran feina.