Després de Cadillac, Ferrari i Acura, ha estat l’Hypercar BMW el que ha sortit a la pista per primera vegada aquest el dilluns 25 de juliol. L’alemany va fer les seves primeres voltes a Itàlia al circuit de Varano de Melegari (Emília-Romanya), la pista de proves de la fàbrica de Dallara on s’ha construït el xassís del BMW M Hybrid V8. La marca va aprofitar per confirmar els seus compromisos de competició amb l’IMSA el 2023 i el WEC, i per tant les 24 Hores de Le Mans, només el 2024. En Connor de Phillippi i Sheldon van der Linde es van estar al volant de la bèstia durant aquests dies.
Va ser un honor i un plaer completar les primeres voltes del BMW M Hybrid V8. Va ser un dia històric per a BMW M Motorsport dins del projecte LMDh. Pas a pas hem anat recorrent totes les funcions del cotxe i al final del dia hem pogut fer unes quantes voltes quasi a plena potència, la qual cosa és un bon resultat per a un test. Moltes gràcies a tots els que treballen tant per aquest projecte a BMW M Motorsport, BMW M Team RLL, BMW M Team RMG i Dallara!
De Phillippi
Es preveuen més proves europees per a l’agost. BMW M Team RLL prendrà el relleu dels preparatius específics per a IMSA als Estats Units a partir del setembre. Els pilots de fàbrica de BMW aniran i vindran abans de decidir qui es posarà al volant a la competició.
La decisió d’utilitzar el BMW M Hybrid V8 a la sèrie IMSA a partir del 2023 i el WEC a partir del 2024 és una fita important per al projecte. Em va sorprendre l’extraordinària atmosfera de les 24 Hores de Le Mans durant el meu primer mandat com a CEO de BMW M. Per tant, estic molt content de lluitar per la victòria general com a BMW M Motorsport de nou en aquest clàssic i en tot el campionat del món. El BMW M Hybrid V8 representa un canvi cap a l’electrificació per a BMW M. La sèrie IMSA a Amèrica del Nord i el WEC, que té lloc a tot el món, són les plataformes ideals per utilitzar el nostre prototip.
Franciscus van Meel, CEO de BMW M GmbH
A causa del calendari molt ajustat del projecte LMDh, el pla sempre ha estat centrar-se en una àrea d’aplicació la primera temporada del 2023. La sèrie IMSA és perfectament adequada per a això. Tanmateix, el nostre objectiu a mitjà termini és òbviament córrer en dos fronts amb el BMW M Hybrid V8, i també utilitzar la plataforma principal que ofereix el WEC i les 24 Hores de Le Mans. Ara estem treballant en això amb determinació, juntament amb el nostre programa a Amèrica del Nord. Dilluns vam fer el següent gran pas. El cotxe ha completat amb èxit el seu llançament al circuit de Dallara de Melegari a Varano. Ara comencem les proves intenses abans del debut de la cursa de gener de 2023 a Daytona.
Andreas Roos, cap de BMW M Motorsport.