Després de set curses, Neuville és segon a la classificació general del WRC 2022 però a una distància sideral de Kalle Rovanpera. Entrevistat per wrc.com, Neuville va intentar recuperar la calma i intentar aprofitar l’experiència acumulada a Estònia amb el nou Rally1:
Vam treballar molt en el cotxe a Estònia. Canviant la suspensió, fent-la més tova i després més rígida per descobrir algunes coses interessants. Finlàndia és un ral·li amb característiques diferents, però és un ral·li que m’agrada i crec que m’hi trobaré millor. Hem tingut l’oportunitat d’intentar agafar una mica de confiança per a una millor configuració del cotxe i crec que ens anirà bé.
Neuville es va centrar després a intentar explicar els equilibris que intenten resoldre a Hyundai, subratllant que a l’i20 no li falta potencial sinó que si ho aprofites tot, pagues massa en fiabilitat:
Si, tenim un cotxe ràpid, podem donar bons resultats. Si el cotxe no és prou fiable, és difícil. A Estònia, la fiabilitat era del 100% i els tres cotxes van arribar a la meta sense cap problema, però el rendiment simplement no hi va ser. La fiabilitat hauria d’haver estat el primer objectiu a l’inici de la temporada i malauradament no va ser així. Estònia va ser la nostra primera prova sense cap problema, però també va ser la primera prova on no vaig lluitar pel podi ni per la victòria.
És difícil no pensar que és massa tard per trobar el compromís adequat i tornar a posar en joc el campionat mundial.