WRC: Tänak demostra per què és campió del món guanyant el duel amb Rovanperä pel Ral·li de Finlàndia 2022

No va ser a casa a Estònia, va ser a prop, al ral·li de Finlàndia: Ott Tänak ha aconseguit aquest diumenge la seva segona victòria de 2022, imposant-se en una animada lluita amb Kalle Rovanperä fins al final a la vuitena prova de l’any.

L’edició 2022 del Ral·li de Finlàndia va començar amb una súper especial a Harju dijous passat, sent Neuville qui va començar més fort. Però l’estonià va prendre el comandament al segon tram, a l’inici de la jornada de divendres, i des de llavors no l’ha deixat mai. Durant el primer dia, el seu principal perseguidor va ser Lappi, a poca distància, però altres pilots de Toyota també van entrar a la baralla, una mica més lluny: Evans i Rovanperä.

Breen va estar en la lluita durant el primer dia, però en el tram 12 va arrancar una roda després d’un salt amb un toc amb una pedra, quedant-se de nou fora en un ral·li que tenia marcat en el calendari. Takamoto Katsuta (Toyota) patia en el mateix tram, permetent a Neuville entrar entre els cinc primers després d’un inici de ral·li complicat. Rovanperä començava a remuntar i ja era en tercera posició, però la recuperació del líder del campionat no va acabar aquí.

El finlandès va volar el dissabte a la tarda, ja que va acabar per davant en cada tram i va posicionar-se segon a només 8,4 segons de Tänak, amb Lappi perdent impuls en tercer lloc. Amb un Evans que també es va allunyar gradualment de la lluita pel podi.

M-Sport

Diumenge al matí, el líder del ral·li volia distanciar-se, però Rovanperä intentava respondre en les següents cronometrades. El líder del campionat va apropar-se, però Tänak va aconseguir mantenir el comandament per 6,8 segons i guanyar el ral·li.

Lappi va ser tercer a 1m20.7s després de bolcar i deixar una de les imatges del ral·li arribant a la meta final amb el cotxe malmès, Evans era quart i Neuville cinquè.

TGR

Suninen guanya als trams però perd a la bàscula

Mikołaj Marczyk (Skoda) va ser el primer líder, però divendres Suninen només va perdre una de les cronometrades disputades i va agafar el lideratge, sent perseguit per Emil Lindholm (Skoda). La lluita va ser essencialment entre aquests dos, i dissabte van guanyar cadascun la meitat de les especials disputades. Diumenge al matí, la lluita continuava, però Suninen aconseguia mantenir el comandament fins al final per vèncer a Lindholm i guanyar el ral·li.

Però la noticia saltava poques hores després d’acabar la prova. El comissaris tècnics detectaven una anomalia en el Hyundai i20 Rally2 del finlandès. El pes del para-xocs davanter era de 3.931g, per sota del pes mínim permès de 4.510g requerit per complir amb l’homologació.

L’equip va explicar que el para-xocs davanter no era una peça original produïda per Hyundai Motorsport, sinó una còpia, i que es va utilitzar com a reemplaçament del para-xocs original durant les els test previs al ral·li.

Pel que fa al WRC3 Open, Joona va tenir una actuació aclaparadora, en la qual només va perdre una cronometrada (el sisè tram, en què Černy va liderar els fulls de temps) i, naturalment, el marge que tenia davant els seus rivals va créixer de manera ràpida i constant. De fet, el marge va seguir creixent, amb Joona guanyant amb una avantatge de 4m23.8s amb Henri Timonen va quedar tercer classificat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments