WRC: L’1X1 del Ral·li de Finlàndia 2022

La prova va viure un duel d’alt voltatge entre Tänak, campió del món 2019, i Rovanperä, actual líder del mundial i guanyador de cinc de les set proves que s’han disputat.

Tot i ser un ral·li de característiques similars al d’Estònia celebrat fa poques setmanes, el rendiment del Hyundai de Tänak va fer un pas endavant. El pilot estonià va agafar les regnes del ral·li al segon tram i no les va deixar anar fins aconseguir el seu segon triomf de la temporada.

Cal recordar que és un dels ral·lis de Finlàndia, si no el que més, amb la inscripció més pobra que es recorda. També cal assenyalar que la prova va patir alguns problemes de seguretat importants.

Tänak: va demostrar qui és l’únic campió del món que encara queda en actiu. Barret fora per un ral·li excels.

Rovanperä: calculador. No va poder ser profeta a la seva terra però va seguir ampliant el seu avantatge al capdavant de la classificació del mundial.

Lappi: treball d’equip. Va ser el principal rival de Tänak durant la primera jornada però després no va poder aguantar el ritme. Tot i la bolcada de l’última jornada va acabar i recollir bons punts per l’equip.

Evans: en busca del ritme perdut. El gal·lès sempre ha estat ràpid en aquest tipus de tram però en aquesta ocasió no va poder estar en temps de podi.

Neuville: sense excuses. El seu company va marcar la pauta durant tot el ral·li, ell en cap moment es va apropar al seu ritme amb el mateix cotxe.

Katsuta: sense velocitat corrent a “casa”. El japonès va créixer com a pilot en els trams finlandesos i en aquesta ocasió no va demostrar la velocitat que esperàvem.

Greensmith: primer M-Sport classificat. No cal ficar el dit a la nafra però diu molt poc de l’equip britànic.

Fóra pista

Solberg: si no fos pel cognom no sabem on seria. Sortida al segon revolt del ral·li. Impossible retornar pels danys al seu Hyundai. Nova decepció.

Breen: nova prova marcada en el seu calendari que desaprofita. Sortida de pista i la punta de llança de l’equip que es torna a quedar a 0.

Loubet: espurnes de qualitat . En una prova on l’adaptació al cotxe ha de ser total la seva falta de quilometres li ha pogut passar factura. Tot i així marcant temps per davant de companys d’equip amb més experiència.

Fourmaux: recuperant sensacions. Després d’un inici complicat sembla que el pilot francès va recuperant les sensacions i els temps comencen a arribar. Loubet és una pedra a la sabata per ell.

Suninen: sense errors. La desqualificació no va ser culpa seva i als trams va demostrar ser el més ràpid i fiable de tots els WRC2.

Per equips

Hyundai: estiu esperançador. Després del triomf al juny a Sardenya es repeteix a Finlàndia. Tänak està agafant el lideratge de l’equip amb un Neuville cada cop més petit després de les múltiples queixes i cap demostració.

Toyota: primer no triomf a “casa” des del 2017. Tot i això va col·locar tres cotxes entre els cinc primers, el seu domini és acaparador.

M-Sport: segueix a la deriva sense rumb per la falta d’un líder.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments