CATALUNYA: El Ral·li de La Llana Ripollès fa un nou salt endavant per a l’edició de 2022

Benoit Fourquet i Eduard Forés representants de ASAC66 i Motor Club Sabadell van tancar un acord de col·laboració i promoció que feia setmanes s’estava gestant entre el Ral·li Perpignan – Roussillon Fenouilledes i el Ral·li de la Llana Ripollès.

Les properes edicions d’ambdues proves comptaran amb caràcter estatal el que significa que equips dels dos països podran participar en tots dos ral·lis. Aquest fet a portat a que les dues organitzacions s’hagin ficat d’acord per premiar els primers equips classificat de cada país a cada prova que tindran com a premi la inscripció gratuïta al ral·li del país veí el 2023. Això significa que el primer equip espanyol i el primer equip francès a la classificació final del XXIII Ral·li de la Llana Ripollès se’ls premiarà amb la inscripció gratuïta al 40 Ral·li Perpignan – Roussillon Fenouilledes i a la inversa.

A més, les dues organitzacions han treballat colze a colze perquè es faciliti al màxim les possibilitats de participació dels equips que vulguin creuar els Pirineus per disputar les dues proves. Aquest treball ja ha donat els seus fruits i el pilot francès Richard Genesca, que ja va ser a l’inici de temporada al Ral·li de Lloret de Mar on va sortir vencedor, ha estat un dels primers pilots a inscriure’s a la prova que es disputarà el proper dissabte 17 de setembre a Ripoll.

Neuville La Llana catalunya Hyundai
© Nacho Mateo

Després de l’edició de 2021 marcada per la presència dels belgues de Hyundai, Therry Neuville i Martijn Wydaeghe, al volant de l’i20 WRC per preparar el RallyRACC Catalunya Costa Daurada i on es va arribar als 80 inscrits, ara l’organització espera superar aquesta xifra amb la presència d’equips francesos.

Un ral·li llarg i dur

Aquest any, la prova tindrà 104,34 km cronometrats, sobre un total de 316,23 km previstos, dividits en set trams, quatre d’ells diferents. El ral.li començarà amb una novetat el Coll de la Merola, situat a la zona de la Pobla de Lillet i Sant Jaume de Frontanyà, sent el més llarg de tot el recorregut amb 17,97 km. El equips participants hauran de recorrer també els trams d’Alpens (11,01 km), Santigosa (15,07) i Borreda (16,65) i que només es disputarà en una ocasió.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments