La nova era del Campionat del Món de Ral·licros va tenir un començament electritzant a Hell aquest cap de setmana, amb Johan Kristoffersson oferint una actuació espectacular davant un nombrós i entusiasta públic noruec lluitant per pujar al capdamunt del podi.
Al popular circuit de Lånkebanen, que tornava al calendari després de tres anys, el pilot més laurejat de la història del World RX va donar un senyal de les seves intencions des de la sessió de SuperPole de dissabte al matí, quan va fer el millor temps.
El suec també va marcar el ritme en dues de les tres mànegues i es va situar al capdamunt de la classificació intermèdia, aconseguint la volta més ràpida mai vista a la pista a la tercera mànega, abans d’imposar-se al seu compatriota Kevin Hansen i guanyar, cosa que li va donar dret a triar el primer lloc de sortida per a la primera semifinal.
L’únic entrebanc real d’un cap de setmana gairebé perfecte per a ell, va ser quan es van apagar els llums i el seu Volkswagen RX1e núm. 1 es va quedar momentàniament aturat. Tot i que el quatre vegades guanyador del títol va lluitar per arribar a la final, això va significar que en lloc de començar des de la probable pole position, quedava a la meitat de la graella.
Sense immutar-se, i amb l’estil característic de Kristoffersson, immediatament va canviar aquest desavantatge a favor seu, quedant-se lleugerament enrere al primer revolt mentre Ole Christian Veiby, Niclas Grönholm i Timmy Hansen es barallaven a tres bandes pel liderat.
Aprofitant les lluites dels seus rivals, Kristoffersson es va posar al capdavant, es va allunyar i va aconseguir la victòria per més de tres segons i mig d’avantatge sobre Hansen, consolidant així el seu 28e triomf de la seva carrera, i fent història com el primer guanyador elèctric del Campionat del Món.
«En general, ha estat un primer cap de setmana molt bo per a l’era elèctrica del World RX, i ha estat genial veure tants espectadors a la pista. Ha estat un gran repte per a tots arribar a aquest punt, i tots els equips han fet una feina increïble simplement per ser aquí. Com que és tot tan nou, és obvi que encara queda molta feina per fer, però ha estat impressionant veure el bé que han funcionat els cotxes amb tan poques proves prèvies i cada cop estem aprenent més sobre ells”.
Kristoffersson
«Per part nostra, estic supercontent per l’equip, sobretot: acabar entre els tres primers i liderar tant el campionat de pilots com el d’equips és un esforç increïble. Estava molt decebut després de la semifinal, però ha estat fantàstic remuntar d’una gran baixada a una gran pujada en un espai de mitja hora, i com a suec no estic acostumat a aquests canvis d’emocions. Però estic molt content de guanyar…».
Kristoffersson
El també campió del món Hansen, que va ser líder durant la nit després de les dues primeres mànegues, es va imposar per molt poc en una entretinguda lluita amb Veiby, que tornava al ral·licros. L’equip Hansen World RX Team va tenir problemes per igualar la velocitat de Kristoffersson Motorsport a la segona jornada.
Per a Veiby, un primer podi al World RX en la seva primera aparició al Campionat del Món des del 2015 va ser un bon retorn, amb Klara Andersson impressionant de manera similar en el seu camí cap al quart lloc per al Construction Equipment Dealer Team, en el seu debut a la sèrie. Va creuar la línia de meta per davant del seu company d’equip Grönholm, que va tenir un cap de setmana força difícil, però va fer una sensacional sortida a la segona semifinal per superar tots els seus adversaris.