Després d’un cap de setmana triomfal per alguns, en el qual no van faltar situacions ambigües i declaracions creuades entre els seus millors pilots, l’afer de can Hyundai entra en una nova dimensió.
A través de l’entrevista posterior a la cursa a dirtfish.com, el pilot estonià que ha guanyat tres curses aquesta temporada parla, com és habitual en ell, sense embuts de com la manca d’un director d’equip els està afectant. I mentre que les últimes setmanes Julien Moncet s’havia reivindicat en aquest paper, el campió estonià s’ha posicionat just a l’altre bàndol.
No, aquest home no és Julien Moncet. Vull dir, és un molt bon professional per al desenvolupament de motors. Sempre ha estat el seu paper i Hyundai té un gran motor, així que això és el que hauria de fer al meu entendre.
El mateix Moncet va coincidir amb Tänak que cal una postura per part de l’equip. Ha passat molt de temps des de Monte-Carlo i si es vol continuar el procés de creixement de l’i20 i de tot l’equip, cal donar estabilitat també des del punt de vista de les jerarquies. També perquè els efectes d’aquesta «anarquia» comencen a fer-se cada cop més evidents i, encara que els últims resultats siguin encoratjadors, corren el risc de ser perjudicials a la llarga.
Després de confirmar en un altra entrevista posterior a la prova que compta amb un any més de contracte i de demostrar que és l’únic que pot contrarestar els tot poderosos Toyota, Tänak ha demostrat ser l’autèntic líder de l’equip. Després d’una dura derrota a casa, va passar a guanyar a Finlàndia al totpoderós Rovanperä i va fer el mateix a Bèlgica malgrat el coneixement del terreny per part de Neuville.
Boullier en totes les travesses
Preguntat pel nom del director de l’equip que li agradaria a Ott a Hyundai, l’estonià no va entrar al joc. Però moltes fonts arribades d’arreu del vell continent, França, Itàlia i Regne Unit, assenyalen que serà Eric Boullier qui agafarà les regnes de l’equip coreà com a director de l’equip.
Sempre en entorn de circuits, Boullier va ser anunciat com el nou director de l’equip Renault F1 el 2010, tot i no ha er treballat mai abans a la Fórmula 1. Després de la retirada de Renault, va continaur exercint a l’equip Lotus Renault GP. Durant el 2012 i el 2013, Boullier va romandre com a director de l’equip. Va dimitir el 24 de gener de 2014.
El 29 de gener del mateix any, Boullier va ser nomenat director esportiu de McLaren sota Ron Dennis, president i conseller delegat de McLaren Group. El 4 de juliol de 2018, McLaren, amb una nota de premsa, va anunciar la renúncia, amb efectes immediats, de Boullier, arran del mal rendiment de l’equip en la primera meitat de la temporada de F1.
El febrer de 2019, Boullier es va unir a l’organització del Gran Premi de França com a assessor operatiu i ambaixador, i va ser nomenat conseller delegat el gener de 2020.