Sorprenent a Finlàndia a principis d’aquest mes, Ott Tänak ho va tornar a fer a Bèlgica aquest cap de setmana, aconseguit el seu tercer triomf de la temporada al volant del Hyundai i20N Rally1.
Guanyant la batalla contra el seu company, Thierry Neuville, i contra Elfyn Evans divendres al matí, l’estonià va agafar el relleu del belga, després de cometre un nou error dissabte a la tarda.
Un cop més en la lluita per la victòria, a Elfyn Evans li va tornar a faltar una mica de velocitat per embutxacar-se el seu primer èxit amb el GR Yaris Rally1. El gal·lès acumula punts en signar el seu quart segon lloc en els últims sis ral·lis disputats.
A l’últim esglaó del podi, Esapekka Lappi va tenir una carrera a la reraguarda, el finlandès era conscient que el seu ritme hauria estat insuficient per jugar la victòria. Abans de tornar a terra a Grècia, el pilot de Toyota s’ha mostrat ple de confiança amb dos podis consecutius.
Menys de dues setmanes després de la seva decepció a Finlàndia, Oliver Solberg signa el seu millor resultat de la seva carrera amb aquesta 4a posició gràcies a una cursa intel·ligent i d’aprenentatge.
En el sisè lloc de la general, Stéphane Lefebvre va aprofitar els nombrosos errors comesos pels pilots del Rally1 per acabar en un lloc magnífic de la general. El francès va dominar de principi a fi Andreas Mikkelsen i Yohan Rossel, dos seriosos candidats al títol de campió del WRC2.
Autor d’un gran error al mateix inici del ral·li, Kalle Rovanperä va acabar el seu cap de setmana amb una molt bona actuació a la Power Stage.
Classificació final Ypres Rally 2022
1 | O. Tänak | M. Järveoja | Hyundai i20 N Rally1 | 2:25:38.9 |
2 | E. Evans | S. Martin | Toyota GR Yaris Rally1 | +5.0 |
3 | E. Lappi | J. Ferm | Toyota GR Yaris Rally1 | +1:41.6 |
4 | O. Solberg | E. Edmondson | Hyundai i20 N Rally1 | +3:28.5 |
5 | T. Katsuta | A. Johnston | Toyota GR Yaris Rally1 | +6:06.1 |
6 | S. Lefebvre | A. Malfoy | Citroën C3 Rally2 | +9:45.7 |
7 | A. Mikkelsen | T. Eriksen | Škoda Fabia Evo | +10:03.8 |
8 | Y. Rossel | V. Sarreaud | Citroën C3 Rally2 | +10:54.8 |
9 | C. Ingram | C. Drew | Škoda Fabia Evo | +11:20.8 |
10 | N. Gryazin | K. Aleksandrov | Škoda Fabia Evo | +11:26.8 |
Classificació Mundial de Constructors
1 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 381 |
2 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 293 |
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 188 |
4 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team NG | 100 |
Classificació Mundial de Pilots 2022
1 | K. Rovanperä | 203 |
2 | O. Tänak | 131 |
3 | E. Evans | 116 |
4 | T. Neuville | 106 |
5 | T. Katsuta | 92 |
6 | C. Breen | 64 |
7 | E. Lappi | 57 |
8 | S. Loeb | 35 |
9 | S. Ogier | 34 |
10 | D. Sordo | 34 |
11 | G. Greensmith | 34 |
12 | A. Mikkelsen | 25 |
13 | O. Solberg | 21 |