WRC: Toyota proposa una alternativa de futur per a la disciplina

Com molts altres campionats, el Campionat del Món de Ral·lis (WRC) intenta fer passos cap a un futur ecològicament sostenible. Els híbrids Rally1 presentats enguany han estat la primera gran iniciativa en aquest sentit i ja es parla de futures innovacions, amb Jari-Matti Latvala descartant, des del primer moment, els cotxes només amb electricitat.

L’antic pilot va dir a dirtfish.com que els cotxes totalment elèctrics no funcionen als ral·lis:

«He de dir que hem de ser molt prudents amb els cotxes totalment elèctrics. Jo diria que per a l’esport, per als ral·lis, no és el correcte. Malauradament, això no funciona i crec que Toyota també entén el que vull dir.

El de Toyota, marca amb gran interès amb aquesta tecnologia on hi ha invertit grans quantitats de diners i on és líder, comentava:

«Ningú vindrà al bosc a veure un cotxe quan no hi hagi so. Això funcionarà en un circuit de carreres perquè hi ha un contacte proper i els cotxes lluiten entre ells, però no contra el temps. Per tant, crec que aquesta solució d’híbrids juntament amb combustibles sostenibles és bona perquè, com he dit, en l’automobilisme estem avançant cap a mesures sostenibles en tots els àmbits”.

Akio Toyoda, president i director general de Toyota, té un influencia molt gran en el món de l’automòbil. Toyoda es va asseure al costat del quatre vegades campió del món Juha Kankkunen per mostrar la seva proposta pública per al futur del WRC durant l’Ypres Rally.

Aquesta proposta es va materialitzar amb el prototip de GR Yaris H2. Un cotxe impulsat per hidrogen que ni tan sols ha aconseguit la seva forma definitiva; encara s’està retocant a la base de l’equip a Finlàndia.

«Tenim una estació d’hidrogen a l’única ciutat de Bèlgica, així que necessitem aquest tipus d’infraestructura».

Fins ara, Toyota és l’únic fabricant del mercat que s’ha aixecat i ha suggerit què pot venir després per al WRC. La qüestió fonamental és si algú estarà disposat a seguir-lo, atès que molts dels conglomerats automobilístics s’han llançat de cap a les estratègies dels vehicles elèctrics.

La bona notícia és que un altre equip del WRC, Hyundai, és un dels altres líders en aquesta àrea: juntament amb el Mirai de Toyota, és l’única altra marca important que actualment ven un vehicle de pila de combustible d’hidrogen.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments