ERC: Kopecký s’emporta el seu desè Barum

Després d’haver aconseguit un avantatge considerable de 34,6 segons dissabte, Kopecký es va dedicar a conservar el liderat el diumenge. Va prendre menys riscos, no va cometre errors i, tot i no guanyar cap de les especials, va continuar distanciant-se dels seus rivals.

Va ser un altre dia frenètic d’acció a la setena i penúltima prova del Campionat Europeu de Ral·lis, ja que les canviants condicions meteorològiques van mantenir els pilots en suspens.

Als forts xàfecs i les carreteres completament molles li seguien condicions seques i cels blaus a la següent, mentre que les famoses seccions boscoses de Zlín es tornaven més enfangades i relliscoses amb cada cotxe que passava.

La veterania del pilot de l’Škoda Fabia Rally2 es va veure recompensada en acabar amb 37,5 segons d’avantatge al capdavant, guanyant el ral·li de casa per desena vegada a la seva carrera.

“Aquesta ha estat una de les victòries més difícils de totes perquè les condicions han estat una autèntica bogeria. Fins i tot avui, la pluja ens ha seguit en totes les cronometrades. Moltes gràcies a tots els que ens han ajudat, ha estat un cap de setmana molt bo per a nosaltres”.

FIA ERC

Filip Mareš es va imposar en una lluita a tres bandes amb Simon Wagner i Erik Cais pel segon lloc. Va ser una jornada final neta per al pilot local i va avantatjar Wagner per tot just 1,8 segons al final de la cursa.

Wagner va patir a la Power Stage quan se’n va anar llarg en un revolt a l’esquerra i va perdre almenys cinc segons. Sense aquest moment, el segon lloc de la general podria haver estat seu.

Cais, l’únic pilot que no és de Škoda al top 10, també es va mostrar decebut. Per segon any consecutiu va tornar a patir al tram final del ral·li, aquesta vegada en forma de punxada a la part posterior esquerra, cosa que el va privar de qualsevol possibilitat de podi, acabant a 7,0 segons de Wagner.

FIA ERC

A gairebé quatre minuts de distància hi havia Norbert Herczig, que va aconseguir el seu millor resultat de la temporada a la cinquena posició de la general. Ha avantatjat el seu company d’equip, Simone Campedelli, per només 24,3 segons, mentre que l’heroi local, Martin László, era a més de dos minuts.

Un ral·li molt dur pels accidents i les sortides de carretera que s’hi van viure, una de les més dures va ser la dels actuals campions, Efrén Llarena i Sara Fernández. El pilot té una fisura en una vèrtebra i serà operat a Espanya en els propers dies, mentre que la copilot ja ha estat donada d’alta.

Battistolli, company d’equip d’Efrén, també patia una dura sortida que l’enviava a l’hospital juntament amb el seu copilot, Scattolin.

FIA ERC

Els argentins s’emporten la Clio

Paulo Soria i Marcelo Der Ohannesian van aconseguir la corona del campionat Clio Trophy by Toksport WRT 2022. El tercer lloc de la parella argentina va ser suficient per segellar el títol després d’una temporada dominant al vlant del Renault Clio Rally5.

Sòria, guanyador de totes les proves anteriors, només necessitava acabar sisè a la general o més per garantir-se els honors. Dissabte al matí es va col·locar al capdavant, però va caure en la classificació general després d’haver-se d’aturar per canviar una roda en mig d’una especial.

FIA ERC

Corona també per als Júniors

El pilot de 27 anys va anar remuntant a poc a poc des de la cinquena posició de la general, i va acabar a 50,8 segons del primer lloc. El seu premi per aquesta victòria inclou una participació de tres rondes a l’ERC del proper any amb un cotxe Rally4.

Laurent Pellier és el Campió de l’ERC Júnior, amb una quarta victòria aquesta temporada, cosa que ha permès al francès aconseguir la corona encara faltant una prova.

Pellier ha estat el rei de la categoria, guanyant a Gran Canària, Polònia, Itàlia i ara també a la República Txeca amb l’única esborrany a Letònia, arruïnant el que podria haver estat un campionat net.

El francès ha acabat per davant d’Andrea Mabellini, amb Óscar Palomo – l’únic pilot que podria haver privat del títol, acabant tercer.

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share