El passat dijous 25 d’agost del 2022 va començar l’acció a la pista per les European Le Mans Series, on tots els participants que havien arriba paddock del Circuit de Barcelona – Catalunya podien fer una jornada de tests. Dels 41 participants que sortien al llistat 40 marcaven registres a la pista catalana.
El cap de setmana al Circuit hi podem trobar diferents competicions paral·leles, per una banda, com a plat principal la European Lemans Series (ELMS), seguit de 3 competicions més; la Porsche Carrera Cup, la Mitjet i finalment la Funyo.
Divendres durant tot el dia es van fer entrenaments lliures de les quatre categories i les classificacions per la Porsche, Mitjet i la Funyo.
Després de la primera sessió d’entrenaments lliures de les tres competicions que acompanyaven la ELMS, arribava el moment que els LMP2, LMP3 i GTS sortissin a pista per fer la seva primera sessió d’entrenaments lliures, una sessió que duraba 90 minuts, la mes llarga de les que haviem tingut fins ara.
Dissabte, qualificacions i curses
Les sessions del dissabte 27 d’agost i segon dels tres dies de la ELMS s’iniciava amb la primera de les quatre cuses de les Mitjet, aquesta cursa comença amb un Safety Car per un accident multiple. El podi va ser per, Louis Rousset, seguit per Marius Fossard a 1’410 segons i per Benout Castagne a 1’802.
Els següents en sortir va ser els participants de la Porsche per disputar la primera de les dos que farien el mateix dissabte. En aquesta cursa el podi va ser per Ghislaid Cordeel , Glenn Van Parijs a 373 mil·lesimes i per Jan Lauryssen a 20’426 segons del primer.
La tercera de les activitats que hi va haver a pista es la sessió de qualificació 2 per la Funyo. El pilot més ràpid va ser Xavier Founieau marcant un registre de 1:51.043.
A continuació, tornava a haver-hi la segona sessió d’entrenaments lliures de 90 minuts per la ELMS, aquesta es la última de les sessions lliures abans pels qualificatius que es farien a la tarda.
Després d’aquesta sessió de 90 minuts ve la segona de les curses de la Mitjet, en aquest cas sense cap incident, el podi va estar formar per Marius Fossard , Benoit Castagne a 2’493 segons i per Xavier Dayraut a 2’732 segons.
Seguidament es va celebrar la primera de les 4 curses de la Funyo, el podi va ser Xavier Fouineau que va conservar la pole i va acabar en la primera posició, Bouhet Jesse a la segona a 3’554 segons i Romain Boeckler a 5’543 segons del primer.
Abans de la qualificació de la ELMS es va fer la segona i última de les curses de la Porsche. El resultat final de la cursa va ser Xavier Maassen a la primera posició, Glen Van Parijs a la segona posició a 2’990 segons i Sam Dejonghe a 5’953 segons.
La qualificació de la ELMS es va dur a terme amb normalitat, els primers en sortir van ser els GTs on la pole va ser per l’equip Oman Racing amb un Aston Martin Vantage AMR amb un temps 1:45’692. Els següents en sortir van ser els LMP3 i la pole va ser per Cool Racing amb un Ligier JS P320-Nissan amb un temps 1:40’112. Finalment els últims en sortir van ser els LMP2 i els pilots més ràpids van ser Panis Racing amb un Oregon 07-Gibson amb un temps de 1:34’802.
Un cop es va acabar aquesta qualificació per la cursa de 4 hores de diumenge de la ELMS es va fer la tercera cursa de la Mitjet on el podi va ser en primer lloc per Povilas Jankavicius, a 131 mil·lèsimes Benoit Castagne i a 209 mil·lèsimes Xavier Dayraut.
Per acabar el dia la última de les curses va ser la Funyo on els pilots més ràpids que van acabar en les tres primeres posicions van ser tot pilots francesos, Nicolas sturm a 9’529 segons Oliver Gauclere i Bruno Fretin a 15’128 segons.
Després de tota l’activitat en pista es va centrar tota l’activitat a la zona del paddock i el pit lane on es van fer les reparacions pertinents juntament amb la prova de canvi de pneumàtics i els canvi de pilots per la ELMS.
Diumenge, el dia gran
Pel que fa a la jornada de diumenge es van realitzar la ultima de les curses de la Mitjet, i per altre banda es van fer també la cursa 3 i 4 de la Funyo.
Finalment va arribar el moment de la ELMS de 4 hores, on es va requerir la sortida del Safety Car a la primera de les voltes causades per accidents a diferents punts del circuit. Més endavant, abans de la tercera hora de cursa, es va haver d’utilitzar dos cops el Full Course Yellow, també per accidents, ja que era inviable la sortida del cotxe de seguretat. Els tres equips més ràpids a la categoria LMP2 van ser els equips: Prema Racing, amb 132 girs, seguits per Panis Racing a 22’926 segons i Cool Racing a 1:17’973.
Els equips que van fer podi a LMP3 van ser Inter Europol Competition amb 125 girs, Dkr Engineering a 5’205 i Cool Racing a una volta. Finalment a la categoria GT els equips més ràpids van ser Proton Competition amb 122 girs, Spirit Of Race Team a 14’392 segons i Jmw Motorsport a 38’095 segons.