RAIDS: Prèvia Baja Polònia 2022

Al-Rajhi, actual líder de la Copa del Món FIA de Bajas, mai no ha guanyat la prova polonesa, però va acabar segon el 2021. Intentarà trencar la seva mala ratxa al volant de l’únic Toyota Hilux d’Overdrive Racing inscrit a la prova de tres dies a el nord-oest de Polònia.

Amb la baixa de Nasser Al-Attiyah, dues vegades guanyador de la prova, per participar al Ral·li del Líban el mateix cap de setmana, el camí està potencialment aplanat perquè el veterà polonès Krzyzstof Holowczyc -al volant del primer dels tres Mini John Cooper Works Ral·li construïts per X-raid afegeixi un triomf més a les set victòries que ha acumulat a la seva prova de casa. Dues d’aquestes victòries es van produir quan tenia com a company Jean-Marc Fortin (2010 i 2011), l’actual director general de l’equip rival Overdrive Racing.

Michal Maluszyński té actualment un avantatge de tres punts sobre el portuguès João Ferreira i el polonès sap que acabar per davant del seu rival del Mini JCW Rally hauria de ser suficient per aconseguir el títol continental. Amb el seu copilot habitual Lukasz Kureja -també tres vegades guanyador- tornant a seure al costat de Holowczyc amb l’esperança de superar també David Monteiro al Campionat de Copilots, Michal tindrà com a companya la seva dona Julita.

«Probablement la batalla més dura de la meva carrera és a punt de començar. Sé que hauré de donar el 110% per guanyar. És cert que lluitarem a les meves rutes favorites i ja conegudes, però els rivals són molt ràpids. Espero que amb la meva dona puguem assolir la Copa d’Europa».

Michal Maluszyński
Toyota Overdrive

El pilot lituà Benediktas Vanagas i el seu copilot estonià Kuldar Sikk van guanyar la recent Baja Hongria i el pilot del Toyota Gazoo Racing Baltics és el tercer cap de sèrie, en el seu intent per millorar el tercer lloc de l’any passat i continuar guanyant experiència abans d’un seriós desafiament al Dakar el 2023. Vanagas també té una petita possibilitat matemàtica de superar Maluszyński i Ferreira al títol de la Copa d’Europa si aconsegueix guanyar la prova de forma absoluta i cap dels seus rivals acaba als punts.

El veterà txec Miroslav Zapletal (Hummer H3 Evo) ocupa la segona posició, per darrere d’Al-Rajhi, a la Copa del Món de Pilots de Bajas Cross Country, a falta de quatre proves. Zapletal, que va acabar segon a la Baja Polònia el 2012 i tercer el 2009 i 2013, sap que necessita vèncer Al-Rajhi per reduir la diferència de 27 punts en la classificació general.

En total deu cotxes formen part la categoria T1, amb vuit més a la categoria T3 per a prototips lleugers i una dotzena de màquines inscrites a T4.

T2 i T3 amb alguns títols decidits i amb gran presència catalana

El català Santi Navarro i l’italià Amerigo Ventura ja han aconseguit els títols europeus de les categories T3 i T4.

Fernando Álvarez ocupa actualment la quarta posició a la classificació del Campionat del Món de Pilots i té un avantatge de 27 punts sobre el seu col·lega de l’equip South Racing Can-Am, Dania Akeel, al Campionat de la Copa del Món de Baixes T3 de la FIA.

Els seus sis rivals presents a Polònia són el duet de l’FN Speed ​​Team format per Jordi Segura i Pau Navarro, el privat alemany Bernt Hoffmann, el saudita Mashael Al-Obaidan i el pilot portuguès del PRK Sport Rally Team, Filipe Nascimento.

Eduard Pons

Per la seva banda, Eduard Pons estrenarà nova copilot. Serà la jove Mónica Plaza l’encarregada de la navegació a la dreta del pilot de Lleida per primera vegada. L’esportista de Cuenca s’incorpora a l’equip amb moltes ganes de debutar a la prova polonesa. La Mónica compta al seu palmarès amb tres participacions al Dakar i múltiples podis al Campionat d’Espanya de l’especialitat, fet que prova la seva sobrada experiència al món dels vehicles tot terreny.

Eduard Pons es troba actualment a les portes de les posicions d’honor del certamen, fet pel qual
el principal objectiu al país bàltic és sumar els punts necessaris per estar entre els tres millors.

Recorregut

L’acció competitiva s’inicia amb una etapa de classificació de 7,50 km a Szczecin divendres a la nit i això precedeix dos exigents trams selectius de 216,40 km cadascun a través dels exigents terrenys de proves militars a Drawsko Pomorskie el dissabte.

La competició arriba al final amb dues passades per un tram més curt de 25,50 km entre Wolczkowo i Dobra diumenge al matí, en un recorregut total de 774,59 km, els competidors afrontaran 491,30 km contra el rellotge.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments