OPINIÓ: Els apunts del RallyRACC 2022

Tot just fa una setmana que va començar la 57a edició del RallyRACC Catalunya Costa Daurada, una edició marcada pels rumors de l’absència de la prova per la propera temporada que han anat en augment amb els pas de les setmanes i que es van fer molt presents en totes les converses del cap de setmana a Salou i rodalies.

Deixant de banda aquest tema, per ara, la prova va gaudir d’un espectacle únic fins al moment, una doble cursa dels dos campionats més important en el món dels ral·lis: WRC i ERC. Una situació que no va deixar a ningú indiferent, la velocitat que van demostrar els talents, joves i no tan joves, del campionat continental va ser una gran reclam per tots els allí presents i que es va sumar a l’espectacularitat, per sort coneguda per tots, del mundial de ral·lis. Situació que no vam poder repetir amb les copes de promoció presents durant la jornada de divendres, els tempos ens anàven en contra i veure’ls comprometia les següents cronometrades.

Dit això, durant tot el cap de setmana va ser un plaer i gust compartir tram amb amics i coneguts. Quan recorres de punta a punta el país perseguint aquest esport, allí on es faci, és molt agradable poder compartir la prova més important de l’any amb tots aquells que t’acompanyen cap de setmana rere cap de setmana. Em refereixo, també, a tota la gent que fica el seu granet de sorra de forma gairebé desinteressada perquè la prova tiri endavant, cotxe de seguretat, cronometratge, controls, etc, etc. Podríem dir que és de justicia després de tot un any per tots els camins i carreteres de casa nostra quan arribi la prova més gran de l’any també hi siguin.

Nacho Mateo

Ara bé, en aquests apunts del RallyRACC no tot son flors i violes. S’ha de seguir remant perquè la seguretat no tingui ni una taca, i això és un repte majúscul en una organització que mou més de 300 persones. Però la gent a peu de tram ha de ser coneixedora de tots els ets i els uts de la prova. Horaris, participants i tot el que passa i, sobretot, ha de passar. Va ser en diverses ocasions que vam trobar controls que no sabien si passarien clàssics, que hi corria el campionat d’Europa o la presència de copes de promoció a la caravana del ral·li.

I per acabar m’agradaria tornar al principi. Com tot apunta la temporada 2023 perdrem la nostra prova del mundial de ral·lis, el pal de paller dels ral·lis a casa nostra, la prova que esperem durant tot l’any ja que és el màxim exponent d’aquest esport. El RallyRACC Catalunya ens posiciona en el mapa del món dels ral·lis i això és un bé molt preuat.

Portem tres dècades gaudint de l’esdeveniment més gran dels ral·lis a nivell estatal, primer a Lloret de Mar i després a Salou, amb una organització sempre a l’alçada de les millors proves del campionat de la mà del RACC i és per això que necessitem la prova el 2024 a casa nostra. Tots els implicats hem d’empènyer per aconseguir-ho, no val mirar cap a un altre cantó esperant que ens facin la feina perquè a fora estan esperant la més mínima errada i/o oportunitat per quedar-se amb el nostre lloc.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments